مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری از افزایش 16 درصدی اهدای خون در استان طی سالجاری خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ هزار و ۷۰۰ واحد خون در استان اهدا شده است.
کد خبر: ۱۱۲۰۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹ 14 August 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری و به نقل از فارس، حسین هاشمی امروز در گفتگویی در شهرکرد، با اشاره به اهمیت اهدای خون و نیاز حیاتی بیماران به آن گفت: اهدای خون علاوه بر نجات جان بیماران، احساس رضایت و آرامش را برای فرد به همراه دارد و باعث کمک به سلامت فرد نیز می‌شود.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری در ادامه افزود: اهدای خون در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی، درمان غلظت خون، پیشگیری از آسیب به کبد به علت تجمع آهن اضافی و کاهش احتمال ابتلا به سرطان موثر است.

هاشمی با اشاره به اینکه خون‌های اهدا شده و فراورده‌های آن در بیماران مبتلا به کم‌خونی، تالاسمی، هموفیلی، مشکلات انعقادی و همچنین در خونریزی‌های ناشی از تصادفات، حوادث یا جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بیان کرد: در استان ۳۰۰ بیمار تالاسمی، ۸۰ بیمار هموفیلی و ۳۵۰ بیمار دیالیزی وجود دارد که همواره نیاز فوری به خون و فرآورده‌های خونی دارند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد ۲۷ هزار نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کردند و از این تعداد حدود ۲۵ هزار واحد خون اهدا شده است، تصریح کرد: قریب به ۷۵ هزار واحد فراورده خونی از خون‌های اهدایی تهیه و در اختیاران بیماران واجد شرایط قرار گرفت.

هاشمی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۶۰ هزار واحد فرآورده خونی در اختیار مراکز درمانی استان جهت مصرف بیماران واجد شرایط قرار گرفت، یادآور شد: بیش از هفت هزار واحد خون و هشت هزار واحد پلاسما از چهارمحال و بختیاری در شبکه ملی خون‌رسانی برای سایر استان‌ها ارسال شد.

وی در پایان با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۱ هزار و ۷۰۰ واحد خون اهدا و آمار اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای این ماه تاکنون ۲ هزار و ۵۰ واحد خون اهدا شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار