وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛
وزیر راه و شهرسازی بیان داشت : راه آهن ایلام بزودی از ۲ مسیر اسلام آباد - ایلام و دهلران - اندیمشک وارد فاز اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۱۹۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴ 10 August 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ مهرداد بذرپاش در جلسه بررسی چالش های حوزه راه های ایلام در پایانه مرزی مهران افزود : پروژه ریلی اسلام آباد - ایلام به طول ۹۰ کیلومتر و پروژه ریلی اندیمشک - دهلران به طول ۱۱۰ کیلومتر بزودی منابع لازم از طریق ماده ۵۶ تزریق می شود.

وی گفت : از یک سری منابع دیگر اعتبارات لازم برای تسریع در روند پروژه های ریلی استان ایلام از ۲ سمت تزریق خواهد شد و در مجموع ۲۰۰ کیلومتر خط ریلی در استان ایجاد می شود.

بذرپاش ادامه داد : متصل کردن همه استان ها به شبکه ریلی جزو سیاست های اصلی دولت است.

وی گفت : همه پروژه ها و توسعه شبکه ریلی در راستای تکمیل شبکه کریدورهای کشور و استفاده از ظرفیت های جغرافیای سیاسی است، یکی از این پروژه ها احیای راه ابریشم است.

 بذرپاش خاطرنشان کرد : ظرفیت های خوبی در بحث پارکینگ ها در مرز مهران ایحاد شده است، به دلیل حضور بیشتر خودروهای شخصی باید زیرساخت های لازم برای پارک خودروهای زائران را فراهم کنیم.

 وزیر راه و شهرسازی بیان داشت : 2 تونل در مسیر ایلام - مهران در حال ساخت است، تونل اول تا سه ماه آینده تکمیل می شود و تونل دوم مشکلی ندارد، دیگر پروژه های راهسازی این مسیر تا اربعین تکمیل می شوند.

وی گفت :  با توجه به حجم عظیم تردد زوار از پایانه برکت، باید زیرساخت های لازم در این پایانه برای سهولت و جابجایی زوار فراهم شود، چراکه در یک بازه زمانی کوتاه زوار زیادی وارد و خارج می شوند.

بذرپاش ادامه داد :  پیمانکاران پروژه های راهسازی از جمله در مسیر ایلام - مهران مطالباتی دارند که بزودی اعتبار لازم از طریق خزانه به این پیمانکاران اختصاص خواهد پیدا کرد.

وی مطرح کرد :  سالن فرودگاه ایلام نیز در مراحل پایانی است و بزودی با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می رسد، تعداد پروازهای فرودگاه ایلام نیز افزایش چشمگیری خواهد یافت./ع

 

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار