مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از امروز تا اواسط هفته آینده جوی آرام و گرم در سطح استان اردبیل تداوم خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۱۹۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳ 10 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل و به نقل از مهر، مجید کوهی در گفتگویی، در رابطه با آخرین وضعیت هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از امروز تا اواسط هفته آینده جوی آرام و گرم در سطح استان حاکم خواهد بود.

وی افزود: با حاکمیت جو تابستانه در بخش‌های وسیعی از کشور، شاهد رخداد موج گرمایی در استان بوده و به ویژه در شهرستان‌های نوار شمالی استان دما به ۴۰ تا ۴۲ درجه سلسیوس خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه دمای هوا در شهرستان‌های دیگر تا ۴۱ درجه خواهد رسید، گفت: به هم استانی‌ها توصیه می‌شود در مصرف آب و برق صرفه جویی‌های لازم را به عمل آورند.

کوهی خاطرنشان کرد: همچنین جهت کاهش خطرات ناشی از گرمازدگی و پرتو‌های فرابنفش بویژه در افراد مسن، کودکان و افراد دارای بیماری‌های خاص احتیاط‌های لازم انجام پذیرد.

وی جلوگیری از آتش سوزی احتمالی در مزارع، مراتع و جنگل‌ها مراقبت‌های لازم را تاکید کرد و افزود: طی مدت مذکور جهت وزش باد در غالب مناطق شرقی و با سرعت ملایم تا متوسط پیش بینی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار