مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تا پایان امسال ۷۵ کیلومتر بزرگراه را در استان اردبیل تکمیل کرده و به زیر بار ترافیک خواهیم برد.
کد خبر: ۱۱۱۹۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸ 10 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل، محبوب حیدری پیش از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر با تلاش شبانه‌روزی در مرحله تکمیل و راه‌اندازی کامل قرار گرفته و امیدواریم امسال شاهد بهره‌برداری کامل از این بزرگراه ایمن و مناسب باشیم.

وی بدهی اداره کل راه و شهرسازی را از بابت توسعه بزرگراه‌ها به پیمانکاران ۷۸۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بدهی ما در بحث بزرگراه اردبیل به مشگین‌شهر به پیمانکاران ۱۰۰ میلیارد تومان است که این خود مانع و تنگنایی جدی برای ما به وجود آورده، ولی مسئولان استانی و کشوری قول دادند تا با تأمین منابع هر چه سریع‌تر شاهد پرداخت این بدهی‌ها و بهره‌برداری از طرح‌های بزرگراهی در استان باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با استقبال از انعکاس مطالب واقعی از طریق رسانه‌ها تصریح کرد: رسانه‌ها نقش مؤثری را در تبیین، تشریح و روشنگری مسائل و موضوعات مختلف دارند و ما از انعکاس واقعیت‌ها و حتی نقد‌های درست و به جا استقبال می‌کنیم.

حیدری تنوع کار و سنگینی مسئولیت‌ها را در حوزه راه و شهرسازی در ابعاد مختلف یادآور شد و افزود: ما روزانه به ارزش ۶ میلیارد تومان آسفالت‌ریزی را در این استان در قالب ۶ اکیپ انجام می‌دهیم که خود کاری سنگین و دشوار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سالانه هزاران میلیارد تومان اعتبارات عمرانی صرف توسعه زیرساخت‌ها به ویژه راه می‌شود که در کنار توسعه راه، بحث تولید مسکن نیز مورد توجه جدی قرار گرفته است.

حیدری اضافه کرد: ۲۷ هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در مرحله واگذاری قرار گرفته و با احتساب مبالغ آورده متقاضیان و تسهیلات پرداختی، ما با یک حجم عظیم و سنگین کار در این حوزه روبه‌رو هستیم.

وی ضرورت اطلاع‌رسانی این فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده را یادآور شد و بیان کرد: باید رسانه‌ها با همراهی روابط عمومی تبیین و تشریح اقدامات انجام شده دولت را به درستی و واقع‌بینانه انجام دهند تا امیدواری بیشتر در جامعه شکل بگیرد.

حیدری از ساخت و تحویل ۳۵۰ واحد مسکن در استان در روز‌های گذشته خبر داد و اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است تا این واحد‌ها را به شکل کامل و با کیفیت مناسب اجرا و تحویل دهیم و به هیچ وجه کیفیت را در ساخت مسکن فدای کمیت‌ها نخواهیم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: برای ساخت ۲۷ هزار واحد مسکن نهضت ملی در این استان سعی می‌کنیم تا در مراحل مختلف از فنداسیون گرفته تا آزمایش سازه‌های بتنی بر مبنای اصول مهندسی کار را به پیش برده و نواقص‌های و ایرادات طرح‌های قبلی را نیز برطرف کنیم.
منبع/مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار