نجاتگران جمعیت هلال ‌احمر استان اردبیل هفت کوهنورد را در ارتفاعات سبلان نجات دادند.
کد خبر: ۱۱۱۸۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶ 06 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، حمید قویدل مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: طی تماس تلفنی مردمی با شماره ندای امداد ۱۱۲ معاونت امداد و نجات استان مبنی بر مفقودی هفت کوهنورد در ارتفاعات سبلان، بلافاصله یک تیم کوهستان متشکل از چهار نجاتگر جمعیت هلال احمر شهرستان مشگین‌شهر با یک دستگاه خودرو امدادی به منطقه حادثه اعزام شدند.
وی ادامه داد: امدادگران پس از چند ساعت تلاش بی‌وقفه مفقود شدگان را در حوالی قله سبلان زیر سنگ محراب پیدا کرده و بعد از انجام اقدامات پیش‌بیمارستانی (درمان سرپایی بر روی ۲ نفر از مصدومان) آن‌ها را به محل امن پناهگاه انتقال دادند.
وی با اشاره به فصل صعود به ارتفاعات در استان اردبیل گفت: کوهنوردان هنگام صعود در مناطق کوهستانی ضروری است لوازم و ابزار کوهنوردی اعم از لوازم فنی، پوشاک، تغذیه، وسایل امدادی و تلفن همراه داشته باشند.
کوه سبلان با ۴۸۱۱ متر بلندی از سطح دریا، سومین قله بلند ایران است که در شمال غرب کشور و در استان اردبیل قرار دارد، این کوه در ۳۵ کیلومتری غرب شهر اردبیل و ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان مشگین‌شهر واقع شده و هر سال پذیرای بیش از ۱۰۰ هزار کوهنورد داخلی و خارجی می‌باشد.
کوهستان سبلان سه قله معروف دارد که قله بزرگ آن به سلطان و ۲ قله دیگر آن به هرم و کسری معروف هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار