مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: تاکنون ۲۵۴ هزار خانوار اصفهانی زیر پوشش فیبر نوری قرار گرفته که از این تعداد ۳۷ هزار مشترک به این شبکه متصل و از خدمات آن بهره‌مند شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۱۸۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶ 05 August 2023

جعفر مُطلب‌زاده روز شنبه با اشاره به آخرین وضعیت پروژه توسعه شبکه فیبرنوری "FTTx" در استان اظهار داشت: هم اینک بیش از ۲۵ درصد از جمعیت مناطق زیر پوشش فیبر نوری استان از این فناوری استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: طرح توسعه شبکه پُرسرعت ثابت مبتنی بر فیبر نوری، بعنوان یکی از پروژه‌های مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات زمینه بهبود کیفیت سرعت اینترنت را فراهم می‌کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان با بیان‌اینکه فناوری فیبرنوری کمترین میزان "نویز" و تاخیر در ارتباط را دارد، سرعت دانلود اینترنت بر بستر فیبر نوری را یک گیگابیت بر ثانیه(۱۲۸ مگابیت بر ثانیه) اعلام کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که بزودی شاهد برقراری شبکه ارتباطی پُرسرعت و با کیفیت در دسترس مشترکان و کسب و کارهای استان باشیم.

مُطلب‌زاده با اشاره به آخرین وضعیت پروژه توسعه شبکه فیبرنوری FTTx در شهر خوانسار بیان کرد: تاکنون ۳۹ کیلومتر از طرح ایجاد شبکه فیبرنوری FTTx به طول حدود ۴۴ کیلومتر در خوانسار برای منازل و کسب و کارهای این شهر اجرا شده است که بزودی به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به پیشرفت ۸۸ درصدی شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها(FTTx) در خوانسار افزود: اپراتور آسیاتک بعنوان مجری این پروژه در شهرستان‌های خوانسار و گلپایگان تعیین شده و با اتمام شبکه فیبر نوری در شهر خوانسار دسترسی هفت هزار خانوار، کسب و کارها و مراکز آموزشی و اداری به شبکه امن، پایدار و پرسرعت فیبرنوری فراهم می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان با قدردانی از حمایت شهرداری و فرمانداری خوانسار گفت: پروژه توسعه شبکه پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبر نوری، همکاری همه جانبه دستگاه های اجرایی را می‌طلبد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار