بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۱۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ 14 October 2015

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

باز اردوی مختلط، روسری‌های رنگین وسنگین!، رقص و باقی قضایا... +عکس

اولین فستیوال کویرنوردی دانشجویان دختر خراسان جنوبی ۱۶ و ۱۷ مهرماه در کویر همت آباد شهرستان زیرکوه با همکاری مرکز گردشگری دانشجویان ایران، جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی و دانشگاه بیرجند و دانشگاه جامع علمی- کاربردی، هلال احمر، شرکت میناب سیر شرق برگزار شد.

 

در این فستیوال ۱۰۰ دانشجوی دختر از دانشگاهای آزاد، علمی- کاربردی، علوم پزشکی و دانشگاه بیرجند حضور داشتند که برنامه‌های متنوعی همچون رصد ستارگان، کارگاه محیط زیست، موسیقی و رقص محلی از جمله برنامه‌های این فستیوال کویرنوردی دو روزه بود.


فستیوال کویرنوردی دانشجویان دختر برای اولین بار در خراسان جنوبی برگزار شد و نقاط مثبتی همچون معرفی نقاط بکر کویر به دانشجویان شهرهای مختلف، آشنایی و لمس زندگی در شرایط سخت و کم آبی و هم چنین پیمودن مسیرهای طولانی که درس بزرگی به همه آنهایی که در مسیر بندگی قرار می‌گیرند و‌ گاه ناشکر از نعمت‌ها می‌شوند، می‌داد. یا چند ساعت بی‌آبی در مسیر کویر اهمیت آب و زندگی را به همه نشان داد که چند سال دیگر اگر در مصرف آب صرفه جویی نکنیم به این وضعیت دچار خواهیم شد.


آسمان کویر با زیبایی‌های خاص خودش به خصوص در شب، تپه‌های ماسه‌ای و قدرتی که هر کدام از این تپه‌ها با حرکت باد، به حالت دیگری درمی آورد همه و همه عظمت خدا را به ما نشان داد و هر کس به اندازه بهره خودش از درک فلسفه آفرینش با کویر ارتباط برقرار کرد و درس خدا‌شناسی گرفت.


اما نقاط منفی این اردو نقاط مثبت آن را زیر سوال برد که توجه بیشتر مسئولین را در اردوهای بعد دانشجویی می‌طلبد.

مقام معظم رهبری در خصوص اردوهای مختلط دانشجویی می‌فرمایند: بگذارید سفر دانشجویان دستاورد معنوی داشته باشد. جوان هر جا برود، کیف حلال می‌کند. جوان از خوشی های جوانی لذت می‌برد و در جایی دیگر اردوهای مختلط و کنسرت‌های دانشجویی را صلاح نمی‌دانند؛ اما این اردو در ظاهر اسم مختلط نبود؛ اما گروه ۱۰۰ نفری متشکل از دانشجویان دختر و یک گروه کوهنوردی که اکثر آن‌ها آقا بودند را به همراه داشت و از طرفی دیگر اکیپ نیروی انتظامی و هلال احمر گروه را همراهی می‌کرد.

 

پوشش و لباس برخی از دانشجویان که کویر را با سالن آرایش و یا مراسم عروسی اشتباه گرفته بودند و به محض خارج شدن از مرز بیرجند، پوشش‌ها کم رنگ‌تر می‌شد و برخی هم توجهی به کنار رفتن روسری‌های خود در حضور آقایان نداشتند. البته بدحجابی و بی‌حجابی در بین تمام دانشجویان عمومیت نداشت و برخی حجاب را هر چند، نه به طور کامل، اما رعایت کرده بودند. موسیقی غیرمجاز و رقص و کف و دست و هورا هم یکی از ملزومات سفرهای این چنینی است که قوانینی برای آن درنظر گرفته نشده است؛ چراکه طبق گفته خسروی یکی از شرکت کنندگان در فستیوال کویر نوردی: "ساعتی از سفر نگذشته بود که دانشجویان از راننده اتوبوس، آهنگ درخواست کردند و راننده هم لطف کرد و تعدادی موسیقی غیر مجاز گذاشت و کف و دست و هورای دانشجویان بلند شد و یکی از آقایان که مسئول تدارکات در اتوبوس حضور داشت خطاب به راننده می‌گفت خواهش می‌کنم آهنگ را قطع کنید که برخی‌ها از دست می‌روند".

 

وی در جایی دیگر در گزارش خود به این موضوع اشاره کرد : " البته این صحبت راهنمای گروه هم قابل تامل بود که به نوعی حجاب را مورد تمسخر قرار داد و گفت «بسیاری از خانم‌ها از من پرسیدند، می‌توانیم عکس بدون روسری بگیریم و من در جواب آن‌ها گفتم بله جاهایی هست که به شما خواهم گفت که بدون روسری هم می‌توانید عکس بگیرید و در ادامه هم عنوان کرد: قرار است در مسیر کویر نوردی یک عکس دسته جمعی بگیریم، (با تمسخر) خواهش می‌کنم آن موقع همه روسری‌هایتان رو جلو بیاورید طوری که فقط چشم‌هایتان دیده شود و بعد که عکس گرفته شد، آزاد باشید. که مسئول گروه در تایید حرفش گفت: نه تا آن حد، به قدری که حجاب داشته باشند کافی است.»


در مسیر کویرنوردی هم بسیاری از خانم که گرمشان شده بود یادشان می‌رفت که روسری‌هایشان بر باد رفته است و بسیار عادی برخورد می‌کردند، در حالی که حدود چند نفر آقا هم در جمع ما حضور داشتند. قابل تامل هم اینجا بود که بعضا برخی از آقایان گروه را داداش خطاب می‌کردند، انگار نه انگار که محرم و نامحرمی وجود دارد. بازار گرفتن عکس های سلفی هم برای صفحات مجازی با حالت های مختلف داغ بود قل خوردن روی تپه ماسه‌ها، در حضور آقایان توسط دانشجویان دختر هم قابل تامل بود؛ به طوری که برخی از آقایان هم مشتاق این کار شدند.


یکی از برنامه‌های فستیوال رقص محلی بود که توسط بومیان منطقه شب اول در محل کمپ‌ها انجام شد. البته یکی از جاذبه‌های گردشگری موسیقی و رقص محلی است؛ اما قابل تامل رقص برخی از آقایان گروه، در جمع خانم‌ها بود و علت این کار شادی و نشاط دانشجویان عنوان می‌شد. یعنی شادی کردن به هر وسیله و قیمتی؟ البته فقط به این حد اکتفا نشد و تا پاسی از شب این کار ادامه داشت. خواندن شعر و ترانه هم توسط یکی دونفر از خانم‌ها به صورت تک خوانی در حضور آقایان چه در اتوبوس و چه محل کمپ از دیگر نکات قابل تامل است. پای کوبی و خستگی شبانه هم باعث شد برخی نمازصبح شان قضا شود و تعداد اندکی آن هم به اندازه انگشتان دست نماز بخوانند.


مسیر کویرنوردی به سمت تجنود کمی طولانی بود و چون برنامه خاصی در این مسیر تدارک دیده نشده بود و بعضا دانشجویان با همدیگر صحبت می‌کردند باز هم موسیقی پیشنهاد شد و ماشین آمبولانس هلال احمر این وظیفه را به عهده گرفت و موسیقی‌های غیرمجاز درخواستی دانشجویان را پخش می‌کرد. ناگفته نماند که راننده آمبولانس در خلال پخش موسیقی می‌گفت: «خانم‌ها دست، آقایون رقص».

لباس های کوتاه و مانتوهای بدون دکمه و کاملا باز و روسری‌ها و شالهای افتاده جای تاسف خوردن باقی نگذاشته بود. مسیر برگشت به بیرجند هم تنها با موسیقی و رقص سپری شد و تنها زمانی که ماشین به خاطر یک مسافر اضافه جریمه شد، مسئول گروه واکنش نشان داد و گفت: کسی حق دست زدن و رقصیدن ندارد کاش آقای مسئول این حرف را زود‌تر می‌گفتید نه اینقدر دیر!!؟؟؟ اما بازهم اثری نداشت چون دوباره شروع به رقصیدن کردند."


سردار سلیمانی هم‌اکنون در سوریه است+تصاویر

تصاویری از سردار "قاسم سلیمانی،" فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، در کنار تعدادی از سربازان ارتش سوریه منتشر شده است که به ظن سایت آمریکایی بازفید ثابت می‌کند وی در سوریه به سر می‌برد و نقش راهبردی در حمایت نظامی ایران از دولت "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه، ایفا می‌کند.

این سایت خبری مدعی شد: تصاویر متعددی از سوی نظامیان سوری در حساب توییتر منتشر شده است که آنها را در کنار سردار سلیمانی نشان می‌دهد. این تصاویر نشان می‌دهد فرمانده عالی رتبه ایرانی در عملیات نظامی سوریه حضور دارد و مشغول گفتگو و مشاوره دادن به نظامیان SAA است.

این سایت در ادامه ادعایش نوشت: سردار سلیمانی چندی پیش به مسکو سفر کرده بود و به نظر می‌رسد با مقامات روس پیرامون دخالت نظامی در سوریه مذاکره کرده است. او هم‌اکنون در لاذقیه سوریه به سر می‌برد و در تصاویر متعدد همراه نظامیان ارتش سوریه و نیروهای حزب‌الله دیده می‌شود.

در تصاویر منتشر شده بوسیله سایت بازفیلد چهره تمامی نظامیان که ادعا می‌شود سوری و یا لبنانی – اغضای حزب‌الله – هستند، مخدوش شده است؛ اما چهره سردار ایرانی کاملا واضح دیده می‌شود. به همین دلیل صحت این تصاویر قابل تایید نیست.

بازفید در ادامه مدعی شد پس از به شهادت رسیدن سردار "حسین همدانی" در سوریه، دو فرمانده نظامی دیگر ایرانی نیز در این کشور به شهادت رسیده‌اند. این سایت غربی نوشت: تلاش ایران و روسیه در راستای حفظ بشار اسد بر سر قدرت در هفته‌های اخیر وارد فاز جدیدی شده است و دو کشور به حمایت نظامی از دمشق مشغول هستند.

بازفیلد وب سایتی است که معمولا به انتشار اخبار حاشیه‌ای و حتی دور از واقعیت می‌پردازد.


سردار سلیمانی هم‌اکنون در سوریه است+ تصاویر

سردار سلیمانی هم‌اکنون در سوریه است+ تصاویر


شوخی عجیب کیهان با موافقان برجام در مجلس

یکی از حکما! گفته است وقتی از کسی عصبانی می‌شوید، بلافاصله جواب ندهید، بلکه بهتر است چند دقیقه‌ای فکر کنید، شاید ناسزاهای بهتر و تازه‌تری به یادتان بیاید!

روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود امروز خود نوشت:

گفت: چرا طرفداران توافق به جای پاسخ به انتقادات مستند، آنها را به باد تهمت و توهین می‌گیرند؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! تازه بعد از اینهمه تهمت می‌گویند که بعداً پاسخ آنها را خواهند داد!
گفت: مگر غیر از تهمت و ناسزا پاسخ دیگری هم دارند؟
گفتم: احتمالا قرار است یک پاسخ حکیمانه بدهند!
گفت: چه پاسخ حکیمانه‌ای؟!
گفتم: یکی از حکما! گفته است وقتی از کسی عصبانی می‌شوید، بلافاصله جواب ندهید، بلکه بهتر است چند دقیقه‌ای فکر کنید، شاید ناسزاهای بهتر و تازه‌تری به یادتان بیاید!


نظر شقایق دهقان درباره صحبت‌های جنجالی اکبر عبدی

شقایق دهقان بازیگر زن ایران پس از بازی در چند سریال پر بیننده کمدی با حضور در برنامه خندوانه بار دیگر خنده را بر لبهای مردم هدیه کرد.

خبرایرانی: شقایق دهقان بازیگر زن ایران پس از بازی در چند سریال پر بیننده کمدی با حضور در برنامه خندوانه بار دیگر خنده را بر لبهای مردم هدیه کرد.

به گزارش خبرایرانی، بازیگر زن کمدی درباره حضورش در مسابقه خندوانه و حذفش گفت:حتما عادلانه بود و قطعا نظر مردم قابل احترام است در همین حین پسر کوچک شقایق دهقان با مطرح کردن حضور علی مسعودی با بیژامه روی سن حذف مادرش را ناعادلانه خواند ولی شقایق دهقان با بیان اینکه تعداد آرای علی مسعودی از من بیشتر بوده و باید به رای مردم احترام گذاشت شکست خود را عادلانه می داند.

شقایق دهقان افزود: مسابقه، مسابقه است. من از تمام کسانی که از من حمایت کردند تشکر می کنم، من با نمایش نامه از قبل طراحی شده در این مسابقه شرکت کردم ولی قطعا اجرای آقای مسعودی موفق تر بوده که توانسته آرا بیشتری را به خود اختصاص دهد.

وی درباره نقش مهراب و پیمان قاسمخانی در اجراهایش در خندوانه گفت: مهراب نویسنده برنامه های کمدین من بود و در این مورد بسیار زحمت کشید، پیمان هم با وجود دغدغه های زیادی که داشت زمان زیادی اختصاص داد و مشاوره هایی خوبی را در مورد اجرا و متن داد.

همچنین خاطر نشان کرد: ببینید این موضوع را باید از تهیه کننده و مجری برنامه خندوانه بپرسید که چه ملاک هایی را برای حضور افراد در مسابقه اختصاص داده بودند اما با توجه به حضور بنده و الیکا عبد الرزاقی در دوره های قبلی و اجراهایی قابل قبول توانسته بودیم داوران خندوانه را مجاب کنیم که حداقل از دو خانم برای این مسابقه استفاده کنند که البته این تعداد می توانست بیشتر باشد.

شقایق دهقان افزود: به نظر من در برنامه رامبد جوان حدسم بر این است که امیر مهدی ژوله خنداننده اول می شود.

این بازیگر جوان درباره صحبت های جنجالی اکبر عبدی که از شبکه سه پخش شد و در شبکه های اجتماعی پخش شده بود، گفت: به هر حال ما در بدنه جامعه از یک نوع ادبیات استفاده می کنیم که این ادبیات در رسانه مورد استفاده قرار نمی گیرد ، آدم ها در تلویزیون از یک ادبیاتی استفاده می کنند که با زبان جامعه ما فاصله بسیار زیاد دارد آقای اکبر عبدی از بدنه این جامعه است،وی روی اتفاق هایی که در مملکتش می افتد تعصب دارد ، آقای عبدی دغدغه مردم را دارد و با ادبیات این مردم با آنها صحبت می کند.

من طرفدار آقای اکبر عبدی بودم و طرفدارتر شدم، می دانم منظور آقای عبدی مسائل نژاد پرستانه نبود و حرکت و جسارت ایشان کاملا قابل ستایش بود و قطعا مسئولیت حرکتی که انجام داده اند را می دانستند و من از ایشان بابت این حرکت تشکر می کنم .آدم های بزرگ باید حرکات بزرگ بکنند من سیصد سال هم بگذرد جرات انجام چنین حرکتی را ندارم چون آنقدر بزرگ نیستم.

شقایق دهقان در مورد دو اتفاق تلخ یکی حادثه منا و دیگری فوت هادی نوروزی کاپیتان پرسپولیس افزود: حادثه منا یک فاجعه تاریخی است و با هیچ تسلیتی درد خانواده این عزیزان تکسین پیدا نمی کند و نمی دانم چه گونه می خواهند در مورد این اتفاق آن هم با شرایط و امکانات کنونی در عصر حاضر پاسخگو باشند و در جایی این تعداد آدم از بین بروند که نه جنگی وجود دارد و نه حادثه طبیعی اتفاق افتاده ، در مورد آقای نوروزی هم باید بگویم که می دانم پدر جوانی بودند و این موضوع واقعا برا خانواده ایشان سخت است از خدا می خواهم که به آنها صبر بدهد و از صمیم قلبم به همسرش تسلیت می گویم.

وی همچنین گفت: هادی نوروزی مثل وحید طالب لو ، فرشاد پیوس ، جواد نکونام ، فرهاد مجیدی ، علی کریمی ، جواد زرینچه و مهدی مهدوی کیا از جمله بازیکنانی بودند که در بین هواداران حریف نیز محبوب بودند و هیچ وقت شعاری علیه آنها داده نمی شد نبود هادی واقعا غم بزرگی برای پرسپولیس و فوتبال ایران است این ضایعه را از جانب خود به مردم کشورمان تسلیت می گویم.

بازیگر کمدین زن درباره کلیت خندوانه بیان کرد: رامبد یک کار خیلی خوب کرد یک برنامه پر انرژی با کلی طرفدار که واقعا یک اتفاق خوبی است و امیدوارم ادامه پیدا کند.

 شقایق دهقان در پایان در مورد سریال یا فیلم پژمان خاطر نشان کرد: برای سریال پژمان که پروژه ای نداریم اما پروژه فیلم سینمایی پژمان باید بگویم که فیلمنامه آن به تازگی توسط پیمان قاسمخانی به پایان رسیده و در آبان ماه به کارگردانی پیمان و با بازی پژمان جمشیدی ، سام درخشانی ، حمید فرخ نژاد به تهیه کنندگی آقای چگینی شروع به کار می کند.


عکس: زشت‌ترین صحنه بازی ایران و ژاپن

همه جای دنیا دست زدن بازیکن به مربی حریف، یک بی‌احترامی بسیار بزرگ تلقی می‌شود. کافی است به یاد بیاورید که بعد از لمس بدن گواردیولا توسط کریس رونالدو چه جنجال بزرگی در اسپانیا راه افتاد. با این حال بازیکن ژاپنی حرمت کی‌روش را نگه نداشت.

عکس: زشت‌ترین صحنه بازی ایران و ژاپن



عکاسی رسایی از گریه یک نماینده دلواپس!

تابناک: در جریان تصاویری که امروز از تنش در مجلس در پی تصویب جزئیات برجام منتشر شده، حمید رسایی نماینده منتقد و مخالف دولت با موبایل خود به دنبال شکار تصاویری از گریه زارعی است که گویا میتواند محتوی اینستاگرام وی را برای چند روز تعیین کند.

عکاسی رسایی از گریه یک نماینده دلواپس!


نظر عادل فردوسی پور درباره "جناب خان"

مجربی محبوب برنامه 90 با شرکت در خندوانه از توانایی جناب خان به وجد آمد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ عادل فردوسی پور که به برنامه خندوانه رفته بود از توانایی جناب خان به وجد آمد. فردوسی پور که بی شک یکی از بهترین مجریان صدا و سیما است و توانسته مهمانانش را به چالش بکشد در مقابل اطلاعات و توانایی های جناب خان تا حدودی کم آورد! جناب خان اطلاعات فوتبالی اش را به رخ عادل کشید و حتی برای فردوسی پور به زبان کرمانی هم ترانه ای خواند.فردوسی پور در مصاحبه با خبرورزشی در این باره گفته است: «جناب خان نابغه است.از صحبت کردن با او لذت بردم و شب خوبی برایم رقم زد.از رامبد جوان بخاطر تهیه چنین برنامه ای تشکر می کنم.»


رسایی به دنبال جمع‌ آوری امضا علیه لاریجانی

حمید رسایی، نماینده اصولگرایان مجلس در صحن علنی امروز بیانیه‌ای را برای اعتراض به رفتار روز گذشته علی لاریجانی، تهیه و از نمایندگان امضاء جمع می‌کرد.

در ادامه این حرکت رسایی در جمع کردن امضاء از نمایندگان، کمال‌الدین پیرموذن در جمع خبرنگاران حاضر شد و توضیحاتی درباره این بیانیه ارائه داد.

پیرموذن گفت: آقای رسایی در حال جمع آوری بیانیه‌ای جهت زیر سوال بردن رئیس مجلس نسبت به برخورد روز گذشته ایشان در بررسی برجام است.

او ادامه داد: از آنجایی که من ملاحظه می‌کردم شاهد بودم که حتی همفکران آقای رسایی این بیانیه تنش‌زا را امضا نمی‌کنند.

خلبان زن‌روس قبل‌از بمباران در سوریه/عكس

تابناک گیلان: همزمان با تداوم بمباران‌هاي روسیه در سوریه، ارتش روسیه در جهت توجيه عمليات نظامي خود در سوریه پیام‌های یک خلبان روس به نام "سروان بالیسلاوا" را قبل از پرواز جهت بمباران در سوريه منتشر کرده‌اند.





سروان خلبان بالیسلاوا، یک زن بور روس، در پیامی کوتاهی می گوید: "آیا می دانید که اسلامگرایان مرا از سگ پست تر می دانند؟" ظاهرا بالیسلاوا با بیان این سخن سعي دارد، تا بمباران مواضع مخالفان سوري از سوی روسیه را مشروعیت بدهد. رسانه های دیگر روسی در ادامه این موج،برای توجیه حملات هوایی خود به مخالفان سوری می‌نویسند: "اسلامگرایان معتقدند که اگر توسط یک زن به قتل برسند به بهشت نخواهند رفت."

روزنامه معروف روسی "پراودا"، در مقالات مختلفی از مداخله نظامی روسیه در سوریه دفاع می کند و در یکی از این مقالات عنوان می‌کند که "اگر روسها بتوانند سوری ها را مورد حمایت قرار دهند، آنها مسیحیان را حمایت می‌کنند." رسانه های دولتی سوریه هم با چاپ عکسهایی از سروان خلبان بالسلاوا در روزهای اخیر، از او به عنوان "قهرمان روس پیروز در جنگ با تروریسم" و کسی که "درس دندان شکنی به داعش می دهد" یاد می‌کنند.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
همه اصولگرایان در تصمیم کلان مملکت بازیچه ای بیش نیستند پس با تعصب پوچ خدا حافظ کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار