معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: درختان معارض با پروژه تعریض بزرگراه شهید خرازی جابه‌جا می‌شوند و در صورتی که این کار جواب نداد، در قانون حفظ و گسترش فضای سبز مشخص شده است که دو برابر بن درخت (محیط تنه درخت)، درخت جدید کاشته شود.
کد خبر: ۱۱۱۵۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷ 20 July 2023

مهدی بقایی با اشاره به سرنوشت درختان معارض با پروژه تعریض بزرگراه شهید خرازی اظهار کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز متولی درختان شهر اصفهان است و طبق قانون حفظ و گسترش فضای سبز، کمیسیونی در این سازمان با حضور دو نفر از اعضای شورای اسلامی شهر، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و یک قاضی دادگستری تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز برای سرنوشت درختان شهر همچون قطع و جابه‌جایی آن تصمیم‌گیری می‌کند، افزود: کسی اجازه ندارد به درختان آسیب بزند یا آن‌ها را قطع کند؛ این اقدام تخلف است و هر اقدامی در این راستا «فقط» با اجازه کتبی این کمیسیون انجام می‌شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: برای اجرای پروژه‌های ترافیکی و عمرانی نیز سرنوشت درختان در قانون مشخص شده است، لذا اگر مجبور باشیم خیابانی را برای کاهش ترافیک ایجاد کنیم که درختانی با پروژه معارض است، در مرحله اول سازمان پارک‌ها آن را جابه‌جا خواهد کرد.

وی ادامه داد: در قانون حفظ و گسترش فضای سبز مشخص شده است که اگر قرار باشد درخت قطع و در زمان‌هایی جابه‌جا شود، دو برابر بن درخت (محیط تنه درخت)، درخت جدید کاشته شود.

بقایی تاکید کرد: اگر بن یک درخت ۲۰ سانتی‌متر باشد، پس از قطع یا جابه‌جایی نیاز است که ۲۰ درخت با بن دو سانتی‌متری کاشته شود؛ تمام پروژه‌های شهری در کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز مورد بررسی قرار می‌گیرد و به شهروندان اطمینان می‌دهیم اجازه قطع درخت یا درختان معارض با پروژه، با سخت‌گیری صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه درختان ریه شهر هستند و نباید اجازه دهیم حتی یک درخت قطع شود، گفت: گاهی برخی افراد از این کمیسیون شکایت دارند که چرا اینقدر سخت‌گیر است و حتی برای کاهش آسیب به درختان، چندین مرتبه خط پروژه جابه‌جا می‌شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: درختان معارض با پروژه تعریض بزرگراه شهید خرازی جابه‌جا می‌شوند و در صورتی که این موضوع جواب نداد، به همان میزان که در قانون مشخص شده است، درخت جدید کاشته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار