استان خراسان رضوی  در پهنه جغرافیایی ایران اسلامی، دارای موقعیت استراتژیک و راهبردی است. قرار گرفتن راه های مختلف و کریدور های مهم مرکز و جنوب به شمال و شمال شرق کشور در این منطقه از مسائل قابل توجه این استان است.
کد خبر: ۱۱۱۴۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۲ 13 July 2023

تابناک رضوی: استان خراسان رضوی  در پهنه جغرافیایی ایران اسلامی، دارای موقعیت استراتژیک و راهبردی است. قرار گرفتن راه های مختلف و کریدور های مهم مرکز و جنوب به شمال و شمال شرق کشور در این منطقه از مسائل قابل توجه این استان است. بعلاوه ظرفیت های مختلف زیارتی استان خراسان رضوی بر اهمیت توجه به راه های ارتباطی استان داخل و به خارج از استان می‌افزاید.

یکی از این مسیرها دروازه جنوبی استان خراسان رضوی است که متاسفانه با وجود تکمیل ٩٨ درصدی از ٩ کیلومتر مسیر بجستان به مشهد الرضا، به یکی از خطرناک‌ترین دروازه های خراسان رضوی تبدیل شده که نیازمند تسریع در تکمیل اعتبار و بهره برداری از باند دوم این جاده است.

شهرستان بجستان به عنوان دروازه جنوبی استان خراسان رضوی  به دلیل حجم تردد زیاد از این محور و از طرفی دوطرفه بودن 9 کیلومتر از ورودی این دروازه همواره محل تصادفات و گلایه های بسیار زیاد مردمی بوده است.

پروژه راه دوبانده جاده بجستان به فردوس از سال ١٣٨۵ شروع شده که پس از حدود ١٧ سال هنوز ٩ کیلومتر از آن باقی مانده است.
شوربختانه چند وقتی است با توجه به عدم پرداخت مطالبات پیمانکار از سرعت پیشرفت پروژه کاسته شده، لذا در صورت تامین قسمتی از مطالبات پیمانکار امکان بهره برداری از یکی از باند های جدیدالاحداث و مسیر موجود وجود دارد و تا حدودی تا زمان تامین اعتبار کامل و احداث باند دیگر بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد گردید.

مردم شریف و مهمان نواز شهرستان بجستان از مسئولان شهرستانی و استانی در دولت مردمی آیت الله رئیسی تقاضا دارند هر چه سریعتر به این مسئله رسیدگی کرده و اجازه ندهند بیش از این هم مسافرین و زائرین آقا علی ابن موسی الرضا داغدار عزیزانشان شوند.

شهرستان بجستان به عنوان دروازه ورودی استان شاه راه اصلی ورود زائرین رضوی از استان های خراسان جنوبی، کرمان، یزد، هرمزگان، اصفهان،فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری و خوزستان می باشد.

گفتنی است این چند کیلومتر تنها بخش باقیمانده و مهجور از بزرگراه مذکور از مشهد مقدس تا فردوس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار