مدیر صندوق بازنشستگی استان مرکزی گفت: تا پایان تیرماه امسال، ۹ هزار میلیارد تومانی که در بودجه بابت مطالبات همسان‌سازی بازنشستگان تخصیص یافته، تعیین تکلیف و پرداخت شود.
کد خبر: ۱۱۱۴۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹ 12 July 2023

به گزارش تابناک مرکزی ؛صدیقه حسامی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان گفت :صندوق بازنشستگی کشور یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر و در استان این صندوق ۲۹ هزار و ۸۵۰ نفر عضو دارد.

حسامی با اشاره به اینکه ۶۹ درصد بازنشستگان استان را آقایان و ۳۱ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند اظهار کرد: بیشترین فراوانی بازنشستگان استان به ترتیب برای وزارت آموزش و پرورش، وزارت راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، وزارت کشور است.

مدیر صندوق بازنشستگی استان مرکزی افزود: میانگین سن بازنشستگی در این استان ۵۱ سال، میانگین فعلی بازنشستگان ۶۴ سال، میانگین مدت خدمت بازنشستگان فعلی ۲۸ سال و میانگین مدت پرداخت حقوق ۲۹ سال است.

وی با اشاره به اینکه میانگین حقوق بازنشستگان در سال جدید با افزایش‌های اعمال شده ۱۰ میلیون ۲۰۰ هزار تومان است بیان کرد: ماهانه ۳۱۵ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌شود.

حسامی با اشاره به اینکه سال گذشته، هفت هزار نفر از وام ضروری این صندوق به مبلغ هر نفر ۱۵ میلیون تومان استفاده کرده‌اند گفت: امسال مبلغ وام به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است و در سه ماه ابتدایی امسال، ۱۲۵۴ نفر موفق به دریافت وام شدند.

مدیر صندوق بازنشستگی استان مرکزی با بیان اینکه مبلغ وام ازدواج فرزندان بازنشستگان را ۳۵۰ میلیون ریال با اقساط ۳۶ ماهه اعلام کرد و گفت: افرادی می‌توانند از این وام استفاده کنند که تاریخ عقد فرزندان آنها در بازه زمانی اول فروردین ماه سال ۹۸ به بعد باشد.

وی افزود: سال گذشته به ۵۳۴ نفر از بازنشستگان استان وام ازدواج پرداخت شد و با توجه به راحت‌تر شدن شرایط امید است در سال جاری افراد بیشتری از این وام استفاده کنند.

حسامی در ادامه بیان کرد: صندوق بازنشستگی استان مرکزی از پایان‌نامه‌های دانشگاهی برای بازنشستگان و فرزندان آنها نیز حمایت می‌کند و در این راستا به پایان‌نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد ۶ میلیون تومان و دکتری هشت میلیون تومان پرداخت می‌کند سال گذشته ۲۹ نفر موفق به دریافت آن شدند.

وی اظهار کرد: استفاده از خدمات تخفیفی و تقسیطی بیمه ملت از دیگر خدمات است که بازنشستگان می‌توانند با شرایط مناسب از مزایای این بیمه بهره‌مند شوند.

مدیر صندوق بازنشستگی استان مرکزی ادامه داد: سال گذشته سه هزار و ۷۷۶ نفر و در سه ماه ابتدای امسال، ۹۴۵ نفر از خدمات این بیمه استفاده کردند.

وی عنوان کرد: به منظور ارتقای خدمات رفاهی در بخش درمان و کاهش هزینه‌های درمانی برای بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری، امکان بهره‌مندی از خدمات بیمه تکمیلی وجود دارد.

مدیر صندوق بازنشستگی استان مرکزی اضافه کرد: اقدامات خوبی در خصوص بیمه تکمیلی بازنشستگان این صندوق صورت گرفته در طرح اختیاری بیمه تکمیلی جدید درمان (صبا)، محدودیت سقف پرداخت از تمامی خدمات بستری و اعمال جراحی و تأمین دارو برای بیماران خاص برداشته شده، برای نخستین بار خدمات دندانپزشکی و دارو اضافه شده و برخی تعهدات از جمله، ویزیت با افزایش سقف چهار برابری همراه است.

حسامی اظهار کرد: بازنشستگان مشمول طرح اصلی جبران هزینه خسارت درمان در سال جاری در صورت تمایل به استفاده از این بیمه تکمیلی باید از اول مردادماه امسال به درگاه خدمات الکترونیکی به آدرس sabasrm.ir نسبت به درخواست خود اقدام کنند. سرانه مشارکت مشمولین طرح انتخابی صبا به مبلغ ۲۵۰ هزار تومان تعیین شده و تاریخ تبت نام از اول مرداد و تاریخ اجرای طرح از یکم اردیبهشت ماه است.

حسامی با تاکید بر اینکه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان جزو مطالبات جدی و به حق این قشر است که به صورت مستمر از سوی مسئولان صندوق در حال پیگیری است گفت: امید است بتوان تا پایان تیرماه امسال، ۹ هزار میلیارد تومانی که در بودجه بابت مطالبات همسان‌سازی تخصیص یافته، تعیین تکلیف و پرداخت شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای تکریم بازنشستگان هر سال در آئینی از بازنشستگان نمونه استانی تقدیر می‌شود و امسال نیز طبق فراخوانی که از قبل برای دستگاه‌های مختلف ارسال شد، افراد داوطلب در ۶ محور فعالیت‌های خود را ارائه و مورد ارزیابی قرار گرفت و فردا (پنجشنبه) طی آئینی از بازنشستگان کشوری نمونه در استان مرکزی با حضور استاندار مرکزی تجلیل می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار