معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه، با اشاره به وجود ۲۱۰ واحد ضایعاتی فاقد مجوز در شهر کرمانشاه، از ساماندهی آن‌ها در آینده ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۴۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵ 11 July 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس سرهنگ فرزاد اکبری معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه امروز در جلسه ساماندهی مغازه‌های ضایعاتی شهر کرمانشاه که در سالن جلسات ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: با وجود اینکه در قانون وظیفه‌ای برای پلیس به منظور ساماندهی مغازه‌های ضایعاتی تعریف نشده اما فرمانده انتظامی استان با توجه به حساسیتی که نسبت به این موضوع دارند و اینکه جزو مطالبات مردم نیز هست با همراهی دستگاه‌های مربوطه نسبت به این کار اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: ضایعات‌فروشی‌ها علاوه بر مزاحمت‌هایی که ایجاد می‌کنند، عمدتا به محلی برای تجمع معتادان متجاهر و همچنین خرید و فروش اموال مسروقه تبدیل شده‌اند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: حضور ضایعاتی‌ها در برخی ورودی‌های شهر کرمانشاه و تجمع افراد باعث زشت شدن چهره مرکز استان شده و این برای شهر و دیار ما در نزد مهمانانی که از استان‌های دیگر به کرمانشاه سفر می‌کنند، خوب نیست.

وی با اشاره به وجود ۳۶۴ مغازه ضایعاتی در شهر کرمانشاه، یادآور شد: ۱۵۴ مورد آن‌ها دارای مجوز فعالیت هستند اما ۲۱۰ مورد دیگر فاقد مجوز بوده و قارچ‌گونه در محلات و مناطق حاشیه‌ای شهر رشد کرده‌اند.

اکبری با بیان اینکه در مجموع ۷۳ درصد سرقت‌های رخ داده کرمانشاه جزو سرقت‌های خرد محسوب می‌شوند، ادامه داد: همانگونه هم که گفته شد ضایعاتی‌ها عموما به محلی برای تجمع معتادان متجاهر تبدیل شده‌اند، افرادی که به تنهایی ۶۰ درصد این سرقت‌ها را مرتکب می‌شوند.

وی همچنین وضعیت کرمانشاه در زمینه سرقت‌های مهم را از میانگین کشوری مطلوب‌تر ارزیابی کرد و گفت: در مجموع نیز سال گذشته نسبت به سال قبل ۱۴ درصد کاهش داشته‌ایم.

این مقام انتظامی گفت: بدون شک با ساماندهی مغازه‌های ضایعاتی، فضای شهری کرمانشاه زیباتر شده و از سوی دیگر با شناسایی تعداد بیشتری از مالخران اموال مسروقه و معتادان متجاهر شاهد کشف بیشتر سرقت‌ها و کاهش این پدیده خواهیم بود.

وی تصریح کرد: طی هماهنگی‌های صورت گرفته با کمپ ماده ۱۶ و در حاشیه اجرای طرح ساماندهی ضایعاتی ها، بالغ بر ۱۰۰ نفر از معتادان متجاهر نیز جمع‌آوری به این مرکز منتقل خواهند شد.

اکبری در پایان از اهتمام پلیس و دیگر دستگاه‌های مسوول برای اجرای هرچه بهتر مغازه‌های ضایعاتی با همکاری دستگاه قضائی خبر داد و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح و طرح‌های مشابه راضایتمندی مردم نیز جلب و شاهد افزایش امنیت در سطح شهر کرمانشاه باشیم.

گفتنی است؛ در این جلسه نمایندگان استانداری، فرمانداری، داستانی و دستگاه‌های خدمات رسان نیز حضور داشتند و به بیان نظرات خود پرداختند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار