آیین کلنگ‌زنی احداث اولین سردخانه راهبردی پلاسمای غرب و جنوب غربی کشور با ظرفیت ۶۰ هزار لیتر با حضور استاندار مرکزی، مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور و جمعی از مسئولین و خیرین حوزه سلامت استان روز یکشنبه ۱۸ تیرماه در اراک برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۱۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷ 09 July 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی؛ استاندار مرکزی گفت:این سردخانه با ظرفیت ۶۰ هزار لیتر یکی از حلقه‌های بزرگ زنجیره سلامت کشور را تکمیل می‌کند و از اتلاف پلاسما به عنوان یک سرمایه ملی جلوگیری خواهد شد.

بخش عمده منابع مورد نیاز احداث این سردخانه از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور تامین شده و در ادامه با کمک خیرین، منابع ملی و استانی تلاش می کنیم همپای بسیاری از پروژه های حوزه سلامت استان که شتابان در حال اجراست و بعضا از زمان‌بندی هم جلو هستند این پروژه را هم به موقع به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران نیز افزود:یک سوم پلاسما در مراکز درمانی استفاده می‌شود و حدود دو سوم آن شاید دور ریخته می‌شد اما الان این پلاسما قابل تبدیل به داروهای مشتق از پلاسما است.

صبح امروز پس از دیدار مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با استاندار مرکزی و ادای احترام به شهید گمنام، اولین سامانه سیار اهدای خون استان مرکزی رونمایی شد.

منابع مالی مورد نیاز برای راه اندازی این اتوبوس از محل مسئولیت اجتماعی صنعت نفت، منابع استان و کمک سازمان انتقال خون کشور فراهم شد.

این اتوبوس حداقل ظرفیت خونگیری ۱۵ هزار مورد در سال را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار