پروژه‌های عمرانی و خدماتی منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان در هفدهمین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۱۴۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹ 08 July 2023

در این مراسم چهار پروژه منطقه ۱۴ شامل بازیکده تخصصی کودک حصه، تقاطع غیرهمسطح سعید کاظمی آشتیانی، آسفالت و زیباسازی محله حصه با حضور شهردار اصفهان، اعضای شورای اسلامی شهر افتتاح شد.

پروژه آسفالت شامل آسفالت میدان جوان، رمپ‌های پل شهیدان طیاره، محله ارزنان، مجتمع کوثر و بافت فرسوده در متراژ ۴۶ هزار مترمربع است که دارای ۲۴۰ تن قیر یارانه بود و اعتبار ۱۲ میلیارد تومانی، تنها صرف پخت و پخش آن شده است.

برای زیباسازی محله حصه، اعتبار ۳.۷ میلیارد تومانی برای اجرای ۲۳ هزار متر پلاستر و بیش از ۱۱ هزار متر دیوارنگاره هزینه شده است و بازیکده تخصصی کودک این محله نیز با اعتبار ۱۹ میلیارد تومانی در متراژ ۸۵۰۰ مترمربع، دارای آلاچیق، زمین بازی ترافیکی، زمین ورزشی و بازی‌های هیجانی و خلاق، بهره‌برداری شد.

تقاطع غیرهمسطح مرحوم کاظمی‌آشتیانی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲۲.۵ میلیارد تومان به‌طول ۵۳۰ متر، عرض ۱۱ متر و خاکبرداری ۱۵ هزار مترمربع و ۴۲۰ تن حجم بتن و ۸۴۰ تن آرماتور به‌منظور اتصال بلوار آیت‌الله ناصری غرب به شرق و بالعکس احداث شده است، با دستور شهردار و رژه یگان موتوری مزین به نام امام علی(ع) و حضرت ولی‌عصر(عج) افتتاح شد.

نگاه ویژه مدیریت شهری در دوره ششم به محله‌محوری

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان، اظهار کرد: رویکرد این دوره مدیریت شهری توزیع عادلانه خدمات بین مناطقی است که کمتر از امکانات شهری در ادوار گذشته برخوردار شدند، این منابع و امکانات شامل احداث معابر و خیابان و اماکن تفریحی، ورزشی و فرهنگی است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: افتتاح تقاطع غیر همسطح مرحوم دکتر کاظم آشتیانی در کاهش بار ترافیک شمال شهر اصفهان بسیار تأثیرگذار است، همچنین بازیکده ویژه کودکان و نوجوانان را در منطقه حصه افتتاح کردیم که در نوع خود اولین بازیکده خاص کودکان در شهر است که به مردم شمال شهر اصفهان و محله کمتر برخوردار حصه هدیه شد.

وی افزود: در آینده‌ای نزدیک نیز پروژه‌های مختلفی شامل اماکن، معابر و طرح‌های فرهنگی و تفریحی در منطقه ۱۴ افتتاح خواهد شد. محله محوری و افتتاح بیشتر پروژه‌ها در مناطق کمتر برخوردار جز رویکردهای اصلی و اساسی این دوره مدیریت شهری است، رویکرد زدودن محرومیت از چهره بعضی مناطق شهر اصفهان با توسعه عمرانی و توجه به زیرساخت‌های فرهنگی و تفریحی از یکسال‌ونیم گذشته در دستور کار قرار گرفته است و امروزه در حال مشخص شدن نتایج آن هستیم.

قاسم‌زاده تصریح کرد: مجموعه اقدامات و پروژه‌ها در حوزه‌های تفریحی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی در سطح مناطق کمتر برخوردار تعریف شده است، لذا درصدد هستیم بخشی از مشکلات این مناطق که در حدود اختیارات شهرداری است را رفع کنیم.

شهردار اصفهان گفت: وقتی یک ارگان در رفع کامل مشکلات موفق خواهد شد که زنجیره خدمت کنار یکدیگر شکل گیرد به این صورت که همه دستگاه‌ها و نهادهایی که ذی‌ربط هستند و می‌توانند بخشی از راه حل مشکلات این مناطق باشند، کنار یکدیگر قرار گیرند و مأموریت‌های سازمانی خود را انجام دهند.

اختصاص بیشترین بودجه شهرداری به تکمیل پروژه قطار شهری

محمدنور صالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در مراسم افتتاح پروژه‌های منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان اظهار کرد: این قبیل افتتاح‌ها را در راستای وظایف خود می‌دانیم. یکی از مهم‌ترین رویکردهای دوره ششم مدیریت شهری زدودن محرومیت از چهره مناطق محروم است، به نمایندگی اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان از همه مدیران و مسئولانی که بدون هیچ انتظاری، صادقانه به مناطق کمتربرخوردار همچون منطقه ۱۴ خدمت ارائه می‌دهند، تشکر می‌کنم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: دو رویکرد مهم را در افتتاحیه‌های منطقه ۱۴ شاهد بودیم، نخست توجه به مناطق کمتربرخوردار با افزایش خدمت‌های بی‌منت و صادقانه است که در همین راستا از مدیر منطقه ۱۴ شهرداری درخواست می‌کنم که نسبت به افزایش خدمت و تداوم آن بیش از پیش اقدام کند و هر ماه شاهد افتتاح پروژه‌هایی به نفع رفاه حال شهروندان در منطقه ۱۴ باشیم.

وی اضافه کرد: دومین رویکردی که در پروژه‌های افتتاح شده شاهد هستیم، نگاه به توسعه پروژه‌های عمرانی شهر محسوب می‌شود که یکی از ضروری‌ترین رویکردها و ملزومات توسعه شهری است که در این عرصه تقاضا داریم زمان بهره‌برداری پروژه‌ها کاهش پیدا کند و در حداقل زمان ممکن، پروژه‌های بیشتری افتتاح شود.

نورصالحی با اشاره به تلاش مدیریت شهری برای افتتاح و راه‌اندازی خط دو متروی اصفهان که از محله دارک منطقه ۱۴ به سمت مرکز شهر طراحی شده است، گفت: تلاش می‌کنیم زودتر از موعد مقرر این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم تا مردم منطقه ۱۴ از این خدمت بی‌منت استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ دوره‌ای از مدیریت شهری سابقه این میزان بودجه‌گذاری و اعتباربخشی برای راه‌اندازی خط قطار شهری برای رفاه حال شهروندان را ندارد.

رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار، رسالت مهم مدیریت شهری اصفهان

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه افتتاح بازیکده کودکان و نوجوان در محله حصه که در قالب هفدهمین برنامه «به احترام مردم اصفهان» برگزار شد، اظهار کرد: در روزهای منحصربه‌فرد تاریخ شیعه، عید غدیر اتفاقات خوبی در منطقه ۱۴ افتاد که خوش‌یمن است، لذا امیدوارم این منطقه در آینده همچون یک نگین برای اصفهان بدرخشد.

وی افزود: مدیریت شهری در این دوره نه در شعار و ظاهر، بلکه در عمل تلاش کرد که رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار را برای خود یک رسالت بداند، زیرا معتقد هستیم منطقه ۱۴، یک فرصت است و اتفاقات مهمی باید در آن بیفتد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: نگاه متفاوت به هیچ نقطه شهری نداریم، اما تلاش می‌کنیم تا تأخیر در اجرای اقدامات و پروژه‌ها در این منطقه را مرتفع کنیم، در این راستا اقدامات مشابه آنچه اکنون به بهره‌برداری رسید را تا چند ماه دیگر حتی بهتر از آنچه امروز می‌بینید، خواهیم داشت که فرصت خوبی برای منطقه ۱۴ محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۴ مستعد ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای است که باید آن را بشناسیم و پرورش دهیم، خاطرنشان کرد: از شهروندان منطقه درخواست می‌کنم پاسدار و نگهبان اقدامات انجام شده در منطقه باشند، یکایک شما باید حافظ دیوارنگاره بزرگی که در منطقه اجرا شده است، باشید.

نادرالاصلی با بیان اینکه برای این اقدامات و پروژه‌ها هزینه شده است، اظهار کرد: از مدیر منطقه درخواست می‌شود که برای نگهداری و استفاده بهینه از این پروژه‌ها با ضریب بالا تدبیر کند تا اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگ شهروندی بیفتد.

وی ادامه داد: تمام این خدمت‌ها در این منطقه اگر چه ناچیز است اما اتفاقات مهمی محسوب می‌شود، لذا امیدواریم غباری که روی منطقه نشسته است را با کمک مردم و روحانیت معظم منطقه برطرف کنیم.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: سایر محلات کم‌برخوردار شهر نیز در آینده شاهد افتتاح و آغاز به‌کار پروژه‌های مختلفی خواهند بود که برگرفته از نگاه عادلانه مدیریت شهری در زمینه رسیدگی به شهر است.

احداث تقاطع غیرهمسطح دکتر کاظمی آشتیانی با هدف تامین ایمنی و کاهش ترافیک

امیرعباس رحمتی، مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان در آئین افتتاح تقاطع غیرهمسطح سعید کاظمی آشتیانی در منطقه ۱۴ شهرداری اظهار کرد: این پروژه حاصل تلاش یک‌ساله سازمان عمران و حمایت مدیریت شهری اصفهان است.

وی ادامه داد: این پروژه شامل دو مسیر رفت و برگشت و دو رمپ ورودی و خروجی است و با برخورداری از ۱۴۰۰ متر طول و ۱۱ متر عرض، در محور میانی ایمن‌سازی شده است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح سعید کاظمی آشتیانی که در محور زینبیه به جاده حبیب‌آباد و تقاطع آیت‌الله ناصری قرار دارد، مسیر را ایمن و ترافیک را هموار می‌کند، تصریح کرد: در این پروژه ۱۸۰۰ تن آرماتور، ۱۳ هزار مترمکعب بتن‌ریزی، ۱۳ هزار مترمکعب خاک‌برداری و ۳۴ هزار مترمکعب عملیات روسازی با هزینه ۱۲۵ میلیارد تومان اجرا شده است.

بهره‌برداری از چند پروژه شاخص در منطقه۱۴ با ۱۵۷۰ میلیارد ریال اعتبار

محمدمهدی کریمی، مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان اظهار کرد: این منطقه به لحاظ جغرافیایی در شمال شهر اصفهان واقع شده است و با ۱۶۰ هزار نفر جمعیت، یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق شهری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۳۵ هزار افغانستانی ساماندهی شده در این منطقه داریم، افزود: منطقه ۱۴ شهرداری دارای ۱۲ محله است و محله عمان سامانی به‌عنوان پرتراکم‌ترین محله شهر اصفهان در این منطقه واقع شده است.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با بیان اینکه متوسط نفر بر هکتار در محلات ۱۷۰ نفر است که در محله عمان سامانی این شاخص ۲۰۸ نفر بر هکتار است، تصریح کرد: بیشترین میزان بافت فرسوده با ۳۱۲ هکتار در این منطقه واقع شده که یک سوم منطقه ۱۴ را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۴ کمترین میزان فضای سبز تفرجگاهی را دارد، خاطرنشان کرد: این منطقه جوان‌ترین منطقه شهری محسوب می‌شود که بیشترین نیروی کار را دارد و به لحاظ استعدادهای انسانی در حوزه فرهنگی، علمی و ورزشی بی‌نظیر است.

کریمی با اشاره به اینکه منطقه ۱۴ از نظر خدمت محروم است اما محروم از استعداد نیست، اظهار کرد: اکنون بخشی از پروژه‌های متعدد منطقه ۱۴ افتتاح می‌شود، ظرف چند ماه آینده نیز چندین پروژه دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه نهرهای این منطقه همچون نهر سودان دارای حقابه است، گفت: بر اساس اسناد تاریخی زندگی در این منطقه سابقه هزار ساله دارد و بسیاری از محلات این منطقه به عنوان سکونت‌گاه رسمی شناخته می‌شده است.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه انجام شده است، خاطرنشان کرد: در دوره جدید مدیریت شهری اولین میز ویژه در دفتر شهردار برای حصه شمالی شکل گرفت و اتفاقات ویژه‌ای را در این محله رقم زد.

وی با اشاره به احداث تقاطع غیر همسطح دکتر آشتیانی با هزینه ۱۲۵ میلیارد تومان گفت: تقاطع غیر همسطح شهید کاظمی آشتیانی از بزرگترین پروژه‌های منطقه ۱۴ است که با هدف کاهش ترافیک و تأمین ایمنی عبور و مرور در ورودی شهر به بهره‌برداری رسید.

کریمی با بیان اینکه نگاه ویژه به مناطق کمتربرخوردار مدیریت شهری از بازدید روز نخست کاری شهردار از حصه شمالی شکل گرفت، افزود: در این راستا اقدامات در سه سطح کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت طراحی و نیازسنجی‌ها انجام شده و بر اساس آن سه کلان مؤلفه هویت، امنیت و فرهنگ تعریف شد.

وی با اشاره به در حوزه هویتی بزرگ‌ترین معضل در این محلات گمنامی اجتماعی است، در این راستا تصمیم گرفته شد تا فضای حصه به لحاظ ظاهری تغییر کند، تصریح کرد: ایجاد طولانی‌ترین دیوارنگاره محلی کشور برگرفته از گنبدهای فیروزه‌ای از دیگر اقدامات شاخص در این منطقه است که با هدف زیباسازی فضای شهری و ترمیم نازیبایی‌های بصری اجرا شد.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با بیان اینکه ذیل مؤلفه هویتی برای حصه اقداماتی را در حوزه ترافیکی و ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی تعریف کردیم، خاطرنشان کرد: در گذشته سرفاصله اتوبوس یک تا دو ساعت بود که اکنون به نیم ساعت کاهش یافته است، همچنین فضای حصه با نصب علائم رانندگی آرام‌سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه دومین مؤلفه هویتی، امنیت است، اظهار کرد: محله‌های همچون حصه، محلی برای ته‌نشین شدن نازیبایی‌های شهر همچون کودکان کار، معتادان متجاهر و کارتن خوابی است که در این راستا مهم‌ترین اتفاق ایجاد کلانتری در حصه است که اجرای آن را با قدرت پیگیری می‌کنیم؛ در حال حاضر در مرحله نهایی توافق با نیروی انتظامی هستیم، لذا پیش بینی می‌شود تا دو ماه آینده کلنگ‌زنی آن انجام شود.

کریمی با تاکید بر اینکه مؤلفه دیگر در حوزه فرهنگ است، گفت: با ایجاد بسترهای فرهنگی و تفریحی تحقق آن را دنبال می‌کنیم که این مهم در بازیکده کودکان و نوجوانان به مساحت ۸۵۰۰ متر در محله حصه ظهور و بروز یافت و در نوع خود در شهر بی نظیر است.

وی افزود: همه اقدامات کوتاه‌مدت و میان مدت انجام شد تا حال مردم حصه خوب شود؛ هر چند باید کارهای دیگر نیز در این منطقه انجام شود.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان تصریح کرد: دغدغه بزرگ مردم این منطقه به سبب بافت فرسوده‌ای که این محدوده دارد، اجرای طرح‌های آسفالت‌ریزی در منطقه و محلات است، در این راستا نهضت آسفالت را در منطقه با ۲۵۰ تن قیر یارانه‌ای به ارزش ۱۲ میلیارد تومان تعریف کردیم.

وی با بیان اینکه مدیریت شهر و شورا در این دوره نه در مقام حرف، بلکه در عمل نگاه ویژه به مناطق کمتر برخوردار از خدمت دارند، خاطرنشان کرد: برای خط دوم مترو در منطقه ۱۴ چهار ایستگاه با اعتبار ۱,۷۰۰ میلیارد تومان تعریف شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار