فرمانده انتظامی استان البرز از انهدام باند ۱۳ نفره گروگانگیری در البرز خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۲۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳ 01 July 2023

به گزارش «تابناک البرز» حمید هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز، گفت: یکی از شهروندان تبعه بیگانه با حضور در یکی از مقرهای انتظامی شهرستان چهارباغ اعلام کرد تعدادی افراد ناشناس با سلاح سرد اقدام به ربایش ۶ تن از دوستانش کرده اند.

وی اظهار کرد: این فرد مدعی شد که آدم ربایان این افرد را به مکانی نامعلوم می برند و این فرد که در صندوق عقب یک خودرو محبوس بوده توانسته از دست آن ها فرار کند.

وی اضافه کرد: این فرد به مقر پلیس مراجعه و تیم های تخصصی پلیس امنیت در یک عملیات ضربتی ۱۳ نفر آدم ربا را دستگیر کردند که ۲ نفر از گروگان ها هنوز در دست آن ها بودند.

هداوند گفت: با تحقیقات ویژه پلیس مشخص شد که این افراد در البرز و شهرهای همجوار اقدام به گروگان گیری می کردند و در اعترافات خود اذعان داشتند که تعدادی از آن ها از طریق شبکه های مجازی برای ویزا گرفتن برای کشورهای دیگر به این ها وصل شده و بعضی ها را به عنوان مسافر سوار خودروهایشان کرده و به باغ ها و منازل می کشاندند.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر پرونده در اختیار پلیس امنیت قرار گرفته که در حال رسیدگی است و موضوعاتی هست که باید بررسی کرده و شاکیان شناسایی و برای شکایت آورده شوند.

وی گفت: این افراد توسط گروگانگیران به عنوان مسافرکش سوار شده و دست و پایشان را در ماشین بسته و به منزلی که از قبل تهیه کرده بودند مورد شکنجه و آزار قرار می دادند و فیلم می گرفتند و برای خانواده‌هایشان می فرستادند و نوع شکنجه را نشان می‌دادند و به خانواده هایشان التماس می کردند که برای گروگان گیران پول بفرستند.

فرمانده انتظامی البرز افزود: خانواده ها نیز با توجه به شرایط موجود مبالغی را واریز کر ده بودند و در مجموع از ۶ نفر مبلغ سه میلیارد تومان به حسابشان واریز شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار