تاکنون برای ۱۱۰۰ نفر از متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در ۱۳ شهرستان استان تخصیص زمین انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۱۱۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶ 18 June 2023

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان تا کنون بیش از چهار هزار نفر در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس http//:saman.mrud.ir برای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ثبت‌نام کردند که از این تعداد بیش از ۵۰۰ نفر متقاضیان شهر‌های جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی هستند.

محمد کیانی افزود: شرکت‌های عمران این شهر‌های جدید برای این موضوع در حال اقدام و پیگیری هستند و تا کنون نیز در حد ممکن تامین زمین انجام داده‌اند.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه تخصیص زمین در شهر‌های دارای اراضی دولتی انجام پذیرفته است گفت: تا کنون در مجموع برای ۶۰۰ نفر از متقاضیان در ۱۰ شهرستان استان اصفهان تخصیص زمین انجام و جانمایی شده است.

وی گفت: برای بقیه متقاضیان مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هم تامین زمین در قالب الحاق زمین به محدوده شهری و تغییر کاری به مسکونی در دستور کار قرار دارد.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: مراحل واگذاری و اعطای قرارداد پس از قیمت گذاری و برآورد هزینه آماده‌سازی انجام می‌شود.

کیانی با اشاره به نبود زمین دولتی کافی در استان و با توجه به اینکه بیشتر زمین‌های دولتی به طرح نهضت ملی مسکن تخصیص یافته گفت: اراضی دولتی بسیار کمی در محدوده موجود است و تلاش شده طرح نهضت ملی مسکن و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به موازات اجرا شود.

وی افزود: مطابق با ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دولت مکلف است یک قطعه زمین یا واحد مسکونی مطابق با ضوابط و شرایط خاصی به پدر و مادر پس از تولد فرزند سوم و بیشتر (بعد از ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰) اعطا کند.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: این اقدام فقط برای یک بار به صورت فروش اقساطی با دو سال تنفس و ۸ سال اقساط انجام می‌شود و سند مالکیت پس از پرداخت آخرین قسط، ظرف حداکثر یک ماه به مالکان تحویل داده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار