تابناک: حدود 3 ماه است که تامین واکسن دو گانه کودکان نه تنها در این استان بلکه در سراسر کشور با مشکل مواجه شده است.
کد خبر: ۱۱۱۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶ 13 October 2015
به گزارش تابناک اصفهان، مادر نوزادان اصفهانی، این روزها نگران سلامتی فرزندان خود هستند چراکه حدود سه ماه است به دلیل بروز برخی مشکلات در واردات واکسن دوگانه (واکسن کزار و دیفتری)، نوزاداین که در نوبت اول دریافت این واکسن دچار تشنج شده بودند هنوز نتوانسته اند نوبت دوم را دریافت کنند.

این در حالی است که پیگیری‌ها نشان می‌دهد، عدم واردات عمده دلیل بروز این اخلال شده است.

عقدک، معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به اینکه در این استان 400 هزار کودک واکسیناسیون می شوند، گفت: حدود 3 ماه است که تامین واکسن دو گانه کودکان نه تنها در این استان بلکه در سراسر کشور با مشکل مواجه شده است.

گرچه کمبود واکسن دوگانه در مراکز بهداشتی اصفهان نگرانی والدین 400 کودک اصفهانی را به همراه داشته است اما مرکز بهداشت اصفهان معتقد است این مشکل به زودی با رفع مشکل واردات حل خواهد شد.

مرکز بهداشت اصفهان در حالی معتقد است که اگر نوزاد تا یک ماه این واکسن را دریافت نکند دچار مشکل خاصی نخواهد شد که همین مرکز در اظهار نظر خود متذکر شده که حدود سه ماه است، واکسن دوگانه موجود نیست!.

این حرف بدان معناست که نوزادان اصفهانی بیش از یک ماه است در صف انتظار قرار گرفته اند و قطعا به اذعان مرکز بهداشت، اگر این مدت بیش از یک ماه باشد، جای نگرانی دارد و اکنون با گذشت سه ماه از نبود واکسن در بازار، باید وزارت بهداشت اقدام فوری‌تری برای رفع این مشکل انجام دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار