رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: یکی از دلایل موثر در اطاله دادرسی‌ها بعنوان ابَرچالشِ قوه قضاییه، قرارهای کارشناسی است که حل آن به ارتقاء کیفیت صدور و اجرای این قرارها بستگی دارد.
کد خبر: ۱۱۰۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵ 28 May 2023

حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری در جلسه‌ای با اعضای هیأت مدیره کانون وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری اصفهان افزود: حل این مسأله مستلزم برنامه‌ریزی و اقدامات بسیاری است که یکی از آنها که باید بصورت جدی‌تر به آن پرداخته شود ارتقاء کیفیت صدور و اجرای قرارهای کارشناسی است.

وی اضافه کرد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و مُفاد سند تحول قضایی، تقویت صدور و اجرای قرارهای کارشناسی و بدنبال آن کاهش اطاله دادرسی جزو برنامه‌های اولویت‌دار دستگاه قضا محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های مختلف از جمله مرکز و کانون کارشناسان رسمی دادگستری در قالب کارگروه ارتقاء صدور و اجرای قرارهای کارشناسی، می‌تواند در این باره راه‌گشا باشد.

حجت‌الاسلام جعفری، کارشناسی در مسیر رسیدگی‌های قضایی را از حساس‌ترین مراحل کار قضایی توصیف کرد و گفت: در مسیر احقاق حق و رسیدگی به پرونده‌های قضایی مراحل مهمی وجود دارد که یکی از حساس‌ترین مراحل آن، کار کارشناسی است.

وی تصریح کرد: هرچه این مرحله با دقت، عادلانه و بموقع انجام شود قاضی هم می‌تواند بر اساس نظر کارشناس بویژه در مسائل تخصصی، حکم عادلانه‌تری صادر کند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با تقدیر از کانون و مرکز کارشناسان بدلیل تعامل آنها در عرصه‌های مختلف با دستگاه قضایی به کارشناسان توصیه کرد که در صدور نظرات کارشناسی همواره جانب عدالت و انصاف را نگه دارند و کارشناسی معاضدتی را برای افراد کم‌درآمد و بی‌بضاعت در دستور کار خود قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار