میانگین نرخ رشد جمعیت در اصفهان با عدد۰.۴۹ درصد پایین‌تر از میانگین کشوری است.
کد خبر: ۱۱۰۷۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸ 28 May 2023

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: رشد جمعیت کشور در سال گذشته، حدود ۰.۶۵ درصد بوده و همین نرخ در استان اصفهان حدود ۰.۴۹ درصدِ که پایین‌تر از میانگین کشوری است.

علی پارسا با بیان اینکه استان اصفهان جزء استان‌های با پایین‌ترین نرخ رشد جمعیت در کشور است، افزود: نرخ باروری کلی در کشور ۱.۶۵ است که این عدد در استان با احتساب دانشگاه علوم پزشکی کاشان ۱.۴۲ بوده که پایین‌تر از میانگین کشوری است و در محدوده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به جز دانشگاه علوم پزشکی کاشان این عدد ۱.۳۵ است.

وی اضافه کرد: نرخ باروری یعنی اینکه یک زن در طول سن باروری خود (سنی که می‌تواند باردار شود) چند فرزند به دنیا می‌آورد از این‌رو تعداد فرزندان را نرخ باروری می‌گویند.

پارسا گفت: اگر از بحران جمعیت به عنوان یک ابربحران یاد می‌شود، به این دلیل است که چندین بحران از جمله بحران اقتصادی، تولید و اشتغال را درون خود جای داده است.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: اگر اکنون به مقوله جوانی جمعیت نپردازیم و این چالش رفع نشود، در آینده نزدیک یک کشور سالمند و پیر خواهیم داشت که پیری و سالمندی نیز یک بحران جدید است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار