مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مدرسه "شهید حلبیان" (محل ضبط قسمت‌هایی از سریال قصه‌های مجید) به چرخه آموزش باز خواهد گشت و کارگروه احیای آن راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۷۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹ 27 May 2023

محمدرضا ابراهیمی اعلام کرد: مدرسه شهید حلبیان مدرسه خاص بوده و یک ساختمان صرف نیست و هر آنچه که مانع قانونی وجود داشته باشد برای حل مشکلات این مدرسه ماندگار برطرف خواهیم کرد.

وی در نشست احیای مدرسه شهید محمدباقر حلبیان با بیان اینکه مانع بالاتر از سطح اختیارات را هم بررسی خواهیم کرد، افزود: در این زمینه جلسه های مختلفی پیش از این گذاشته شده و به دلایلی ابتر مانده است.

وی ادامه داد: باید برنامه زمان‌بندی داشته باشیم تا فرایند لازم برای احیای این مکان مشخص شود و اهتمام همه بر این باشد که چگونه بتوان این مدرسه را احیا کرد.

ابراهیمی با بیان اینکه مدرسه شهید حلبیان هویت‌بخش و هویت آفرین است، تصریح کرد: برای حفظ این بنا باید هویت مدرسه آن حفظ شود، ما موافق ایجاد مدرسه هنرستان هنرهای صنایع‌دستی هستیم چرا که رویکرد ما تجاری‌سازی مدارس است.

وی با اشاره به اینکه مدرسه‌ای که دانش‌آموزان وارد می‌شوند باید مقاوم باشد، افزود: از این‌رو کارگروه احیای مدرسه شهید حلبیان راه‌اندازی خواهد شد، رویکرد ما این است که به‌نوعی وقت را از دست ندهیم و عام بودن مدرسه لحاظ شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: مبلغی که برای احیا و مرمت مدرسه حلبیان موردنیاز است از طریق خیران و مشارکت افرادی که در همین مدرسه تحصیل‌کرده‌اند امکان‌پذیر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار