امام جمعه موقت اصفهان گفت: هر کدام از حاجیان در ایام حج بعنوان سفیر کشور ایران در مکه و مدینه هستند و باید توجه ویژه ای بر اعمال، رفتار و گفتار و عبادات خود داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۰۷۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶ 26 May 2023

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در خطبه های نماز جمعه امروز اصفهان در محل مصلای امام خمینی (ره) با تبریک دهه کرامت و هفته حج، افزود: زایرانی از کل کشورهای اسلامی در این مراسم حضور دارند و باید هر حاجی سفیری برای معرفی کشور ایران و شیعه به دیگر کشورها باشد.

وی ادامه داد: مواسات و مساوات یکی از مهمترین پیام‌های حج است و سیاه و سفید با هم طواف می‌کنند و هم هیچ فرقی ندارند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه قضاوت در باره لایحه عفاف و حجاب خیلی زود است گفت: بررسی‌های لازم در مورد این لایحه باید در دولت، مجلس و شورای نگهبان انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت، مجلس، قوه قضاییه و شورای نگهبان باید برای تصویب و اجرای هر لایحه ای از نظر ولی فقیه استفاده کنند.

وی با اشاره به حضور بسیجیان و دانشجویان دانشگاه امیرالمومنین سپاه در نماز جمعه اصفهان اضافه کرد: دانشجویان این دانشگاه در قالب کاروان «عاشقان حسینی(ع) زائران خمینی(ره)» از حدود ۲۵ سال گذشته تا کنون همزمان با ایام رحلت حضرت امام به صورت پیاده به سمت حرم هر امام خمینی(ره) حرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام میردامادی با اشاره به اینکه یکی از گناهان بسیار بزرگ در اسلام رباخواری است، افزود: با وجود روایات و آیات واضحی که در خصوص ربا وجود دارد باید تکلیف خود را بدانیم، سرمایه‌داران باید ثروت خود را در مسیر تولید و پیشرفت اقتصاد کشور به‌کار گیرند.

وی با بیان اینکه دشمن سرمایه‌داران را به رباخواری تشویق و تولید را تضعیف می‌کند گفت: دشمنان با سنگ‌اندازی پیش پای سرمایه‌داران به وسیله نفوذی‌های خود در داخل کشور، آن‌ها را از سرمایه‌گذاری در تولید، منصرف می‌کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار