مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان از عرضه گازوییل (نفت‌گاز) یورو۴ بطور صد درصد و در همه جایگاه‌های عرضه سوخت این منطقه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۶۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸ 24 May 2023

عبدالله گیتی‌منش گفت: در سال ۱۴۰۱ توزیع نفت‌گاز یورو ۴ فقط در کلانشهر اصفهان و جایگاه های دسترسی اصلی (مواصلاتی) مصوب هیات دولت انجام می شد اما در سال جاری عرضه نفت‌گاز در همه جایگاه های اصفهان صورت می گیرد.

وی با اشاره به تعهدهای محیط زیستی وزارت نفت، اظهار داشت: بمنظور اجرای سیاست‌های دولت و کمک به جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیستی با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم، توزیع نفت‌گاز یورو ۴ به مجاری عرضه این منطقه از میانگین روزانه یک میلیون و ۹۸۱ هزار لیتر در اردیبهشت سال گذشته به ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر در اردیبهشت سال ۱۴۰۲ افزایش یافت.

گیتی‌منش با بیان اینکه میزان گوگرد نفت‌گاز یورو ۴ توزیعی با میزان حداکثر ۵۰ppm مطابق با مشخصات استاندارد است، افزود: این اقدام در کاهش آلایندگی‌های محیط زیستی مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: از مزایای این نوع سوخت می‌توان به کاهش آلودگی هوا بدلیل پایین بودن میزان گوگرد، افزایش کیفیت و بازدهی سوخت در خودروها، جلوگیری از خوردگی و فرسودگی زودهنگام قطعات داخلی ادوات نفت‌گازسوز و افزایش میانگین طول عمر ناوگان حمل‌ونقل سنگین و تحقق حقوق شهروندی اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار