استاندار اصفهان با تاکید بر اهمیت تدوین و تهیه نقشه حرکت ورزش استان اصفهان گفت: باید بدانیم هر رشته ورزشی در حال حاضر چه وضعیت و شرایطی دارد، یا اعتبارات، امکانات و جایگاه ملی، چالش‌ها و فرصت‌ها و همچنین بضاعت هر رشته و هیئت ورزشی چگونه است.
کد خبر: ۱۱۰۶۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷ 23 May 2023

سیدرضا مرتضوی در جلسه شورای عالی ورزش استان اصفهان گفت: نقشه حرکت ورزش اصفهان تهیه و تدوین شود تا بتوان بر اساس آن برنامه‌ریزی درست را انجام داد.

مرتضوی اظهار کرد: رشد ۶۰ درصدی در اعزام ورزشکاران، میزبانی رویدادها در سطح ملی و بین‌المللی، برنامه‌های توسعه ورزش قهرمانی و توجه به افتخارآفرینان و اسطوره‌ها از فعالیت‌های ارزشمندی است که ورزش استان اصفهان در سال ۱۴۰۱ داشته است.

به گفته وی در حال حاضر بسیاری از طرح‌های ورزشی در مسیر افتتاح هستند این در حالی است که در سال گذشته ۲۱ طرح ورزشی در استان به سرانجام رسیده و نهایی شده است.

استاندار اصفهان با انتقاد از نبود برخی از مدیران ورزشی در جلسه تاکید کرد: حضور مدیران باشگاه‌های ورزشی بزرگ استان در نشست‌های شورای عالی ورزش استان ضروری است؛ این مراکز ورزشی نباید فقط باشگاه داری کنند بلکه باید به مسائل زیربنایی و زیرساختی نیز ورود داشته باشند.  

مرتضوی ترغیب مردم را به ورزش از ملزومات جامعه سالم برشمرد و تاکید کرد: امروز سرانه ورزشی استان جایگاه خوبی ندارد که باید در طرح‌های بازنگری توجه جدی به این مهم داشت. همچنین باید در تدوین طرح‌های هادی روستایی به شکل تخصصی به ورزش نگرسیت و از تصویب طرح‌هایی که این ملاحظات در آنها دیده نشده جلوگیری کرد.

ورزش بانوان دیگر موضوعی بود که استاندار اصفهان در واکنش به آن توضیح داد: سلامت زنان، سلامت آینده ایران است و از هر موضوع دیگری مهم‌تر است. سلامت زنان به معنای سلامت مادران و سلامت مادران یعنی سلامت جامعه. بدون نگاه سلامت محور آینده موفقی نخواهیم داشت و این برای مدیران استان بسیار مهم است.

وی برگزاری مسابقات هندبال آسیایی در اصفهان را فرصتی ارزشمند برای این استان قلمداد کرد و گفت: همه مدیران در همه بخش‌ها و سازمان‌ها باید ذیل ستاد مرکزی این دوره از مسابقات حمایت و پشتیبانی لازم را داشته باشند تا نام اصفهان در برپایی این رویداد بدرخشد و مسیر برای میزبانی‌های بعدی استان اصفهان هموار شود.

 

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد یک سال گذشته ورزش استان مهم‌ترین برنامه‌های پیش بینی شده برای سال ۱۴۰۲ استان را مطرح کرد.  

جواد محمدی گفت: برگزاری رویدادهای مهم بین‌المللی در استان یکی از برنامه‌های مفصل برای سال جاری است که در راس آن میزبانی‌ مسابقات هندبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا است.

وی با بیان اینکه این رقابت‌ها با حضور ۱۱ تیم از ۸ کشور چین، هندوستان، ازبکستان، امارات، کویت،  قطر، عمان، بحرین و ۲ نماینده از ایران برگزار می‌شود تاکید کرد: تمام پیش‌بینی‌های لازم برای حضور تیم‌های مهمان انجام شده و جلسات جامعی با حضور استاندار و نشست‌های کمیته اجرایی با حضور باشگاه سپاهان به عنوان میزبان مسابقات برگزار شده است تا تمام موارد و زیرساخت‌های مورد نیاز برای این رویداد در نظر گرفته شود.

محمدی تصریح کرد: از مهم‌ترین رویدادهای پیش رو حضور در مسابقات آسیایی هانگژو چین است که تلاش میشود پرفروغ ظاهر شوند. همچنین کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک نیز از برنامه‌های مهم سال جاری است که امیدواریم با حمایت همه دستگاه‌ها به خوبی اجرایی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار