رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از عدم نیاز به کروکی توسط کارشناسان پلیس در تصادفات خسارتی تا سقف ۳۰ میلیون تومان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۶۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰ 22 May 2023

سرهنگ محمدرضا محمدی افزود: براساس توافق جدیدی که بین پلیس راهور فراجا با شرکت‌های بیمه صورت گرفته در تصادفات خسارتی تا سقف ۳۰ میلیون تومان نیاز به کروکی توسط کارشناسان پلیس راهور ندارد و در صورت توافق طرفین فرد مقصر می‌تواند مدارک بیمه خود را به فرد متضرر ارائه و وی با مراجعه به نمایندگی شرکت بیمه مربوطه خسارت خود را دریافت کند.
وی با بیان اینکه استثنائاتی نیز در این خصوص وجود دارد، افزود: در تصادفات چندوسیله نقلیه با یکدیگر، تصادفاتی که وسیله نقلیه از ۲ نقطه آسیب دیده باشد، تصادف با وسایل سنگین یا نیمه سنگین و تصادفی که در جهت دنده عقب به وقوع پیوسته باشد حتماً نیاز به کروکی است و باید کارشناسان پلیس راهور در صحنه حضور یابد.
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: به استناد تبصره‌های ۳ و ۴ و ۵ ماده ۸ قانون بیمه مصوب سال ۱۳۹۵ همه خسارت وارده به خودرو‌ها بر عهده راننده مقصر نیست و ملاک و مبنای محاسبه خسارت، قیمت خودرو خواهد بود.
وی افزود: باتوجه به فرمول جدید خسارت خودرو‌های نامتعارف، در صورت تصادف یک خودرو نامتعارف با قیمت زیاد شرکت‌های بیمه، خسارتی در حد یک خودروی متعارف و معمولی را به آنان پرداخت می‌کنند.
سرهنگ محمدی گفت: با این حساب اگر فردی مالک خودروی گرانقیمت یا نامتعارف (بیشتر از ۵۰ درصد دیه در ماه‌های حرام یا ۶۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲) است باید بیش از مالکان خودرو‌های ارزان قیمت یا متعارف نسبت به خرید بیمه بدنه متناسب با قیمت واقعی خودروی خود اقدام کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار