شهروندانی که در ساخت‌وساز تخلف کردند تا بیست و پنجم تیرماه فرصت دارند پرونده خود را برای بررسی دوباره ارسال کنند.
کد خبر: ۱۱۰۶۳۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳ 21 May 2023

شهردار اصفهان گفت: شهروندان می‌توانند در سامانه my.isfahan.ir به بخش درخواست اجرای بند «ت» تبصره ۶ وارد شوند، اطلاعات خود را بارگذاری و کد رهگیری دریافت کنند تا پرونده آن‌ها در شهرداری بررسی شود.

علی قاسم‌زاده افزود: در طول سال‌های گذشته برخی شهروندان در فرایند ساخت‌وساز منازل و ابنیه خود با مشکل دریافت پایان ساخت مواجه شده‌اند به دلیل اینکه یا خلاف پروانه خود ساخت‌وساز کردند یا برخی افراد بدون پروانه، ساختمانی احداث کرده‌اند و طبق قانون به آن‌ها پایان ساخت داده نمی‌شود.

وی گفت: این افراد به دلیل نداشتن پایان ساخت، نمی‌توانند سند تفکیکی دریافت کنند و خانه از طریق سند قابل فروش نیست و همچنین نمی‌توانند از تسهیلات وام استفاده کنند.

قاسم‌زاده افزود: سال گذشته در تنظیم بودجه ۱۴۰۲ در بند «ت» بودجه تبصره‌ای گنجانده شد که بر اساس آن به شهرداری‌ها اجازه داده شد در مدت کوتاه تا پایان ماه نهم سال، پرونده‌ها را دوباره بررسی کند و بر این اساس درصدد هستیم با دید باز و با استفاده از ظرفیتی که قانون ایجاد کرده در صورت امکان مشکل آن‌ها را رفع کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهروندان تا بیست‌وپنجم تیرماه امسال می‌توانند از این فرصت استفاده کنند، گفت: طبق قانون زمان این فرصت غیرقابل تکرار است، برای یک بار به کسانی که در ساخت‌وساز تخلف کردند، این فرصت داده می‌شود تا از این بن‌بست خارج شوند.

وی افزود: ساختمان‌هایی ۲۰ یا ۳۰ سال گذشته احداث شده است که مالکان نمی‌توانند آن را خرید و فروش کنند و امیدواریم با استفاده از این فرصت این مشکل را رفع کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار