رئیس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌ها گفت:بازچرخانی آب در کلانشهر‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و چنانچه هر شهری نسبت به این امر توجه نکند، عقب می‌افتد.
کد خبر: ۱۱۰۶۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱ 19 May 2023

مهدی عباسی پیش از ظهر جمعه در مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌ها گفت: تغییر و تحول در هر دوره‌ای که منجر به خودسازی در جامعه شود، تمدن را رقم زده است، هر کدام از شهر‌های ما اگر توانست این کار را انجام دهد، در کل کشور و جهان اثر خود را خواهد گذاشت.
رئیس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌ها ادامه داد: بیشتر چالش‌ها در کشور ریشه فرهنگی دارد، نوع نگاه به معماری، صنعت ساختمان، توسعه شهر‌ها و سکونتگاه‌ها، تخلفات ساختمانی ریشه فرهنگی دارد؛ حتی متروکه شدن آثار تاریخی، از بین رفتن آن‌ها و آسیب‌های اجتماعی نیز ریشه در فقر فرهنگی دارد.

وی با بیان اینکه موظف هستیم برای جامعه‌سازی و تمدن‌سازی گام برداریم، افزود: در حال حاضر فقط از گذشته تعریف می‌کنیم، از گذشته ما فقط ساختمان‌هایش به ما رسیده در حالی که باید بررسی کنیم از زیست شیخ بهایی چه به ما می‌رسد.
رئیس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌ها گفت: آثار معماری زیادی در دنیا داریم اگر چه باشکوه است، اما نمی‌توان با آن انس بگیرید و عجین شوید و به آرامش برسید، لذا درخواست می‌شود فقط در مباحث فیزیکی، در تاریخ باقی نمانید، بلکه تاریخ را باید بسازید.
عباسی ادامه داد: اگر چه همه مسائل به دست ما حل نمی‌شود، اما وظیفه داریم تاریخ‌سازی کنیم تا آینده به امروز ما افتخار کند، راه آن هم جامعه سازی است، مسیر را اشتباه حرکت نکنیم، پروژه محور و بنا محور مسیر را طی نکنیم.
رئیس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌ها با اشاره به مشکلات شهر‌ها گفت: تناسب جمعیت شهر‌های ما در ۱۴ دهه اخیر برعکس شده، تناسب جمعیت شهر و روستا‌ها نیز تغییر کرده است، در واقع علاوه بر انفجار جمعیت ملی، تغییرات آن در شهر‌ها تصاعدی بوده است.
عباسی افزود: هر شهری که با توجه به مشکلات موجود به‌ویژه کم‌آبی به سمت بازچرخانی آب نرفت، از مأموریت شهری خود عقب افتاده است، شاید بگویید این وظیفه ما نیست و باید وزارت نیرو برنامه ریزی کند، اما باید دید اگر انجام ندادید چه کسی ضربه می‌خورد.
وی ادامه داد: شورا‌ها باید پروژه تعریف کنند، تصفیه خانه محلی برای آبیاری فضای سبز پیش‌بینی کنند وگرنه فضای سبز در مسیر نابودی قرار می‌گیرد؛ نباید اجازه دهیم سکونت‌گاه‌های غیر رسمی در حاشیه شهر‌ها شکل بگیرد برای آن به تناسب هر شهر فکر کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار