رئیس شرکت تعاونی زنبورداران شهرضا گفت: یکی از راهکارهای اساسی در مقابله با بحران کم آبی و خشکسالی شناسایی و جلوگیری از هدر رفت منابع آبی موجود است اما بخش قابل ملاحظه ای از آب های سطحی به واسطه سو مدیریت به هدر می رود.
کد خبر: ۱۱۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۴ 07 March 2015
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از ایمنا، یعقوب سیاوشی در جلسه کارگروه اقتصادی شهرستان شهرضا اظهار داشت: حجم بالایی از آب قنوات شهرستان از اواسط پاییز تا اواسط اسفند ماه به علت عدم نیاز کشاورزان به هدر می رود.
وی افزود: در شهر گلشن جمعی از کشاورزان با همکاری هم اقدام به تاسیس یک شرکت تعاونی کرده و با جمع آوری مازاد آب های سطحی کمک شایان توجهی به کشاورزان منطقه کرده اند.
رئیس شرکت تعاونی زنبورداران شهرضا، عدم سرمایه کافی و عدم فرهنگ سازی مناسب را از معضلات شرکت های تعاونی ذکر کرد و اذعان داشت: وضعیت کشاورزی و دامداری شهرستان شهرضا به هیچ وجه مطلوب نیست و اگر بتوان با امکانات فعلی عرصه های موجود را حفظ و از نابودی آنها جلوگیری کرد اقدام بسیار مهمی انجام شده است.
سیاوشی گفت: یکی از عرصه هایی که طی سالیان اخیر با استقبال کار آفرینان مواجه شد عرصه پرورش زنبور عسل بود اما بایستی اذعان کنیم که منطقه شهرضا برای این عرصه مناسب نیست.
وی تصریح کرد: از سال ۷۸ در شهرضا تعداد ۹۰ زنبور دار فعالیت می کرده اند که با کاهش ۹۰درصدی این تعداد هم اکنون شمار زنبورداران شهر شهرضا به حدود ۵ یا ۶ نفر رسیده است.
رئیس شرکت تعاونی زنبور داران شهرضا اذعان داشت: اصلاح گونه های نژادی دام های منطقه با هماهنگی مراکز تحقیقات دامی می تواند در افزایش درآمد دامداران موثر باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار