کنگره بین المللی فرآورده‌های طبیعی شفابخش با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۴۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱ 11 May 2023

کنگره بین المللی فرآورده‌های طبیعی شفابخش با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و اصفهان در خصوص آخرین یافته‌های این طب با تأکید بر فرآورده‌های طبیعی به تبادل نظر پرداختند.

بیش از ۲۰۰ استاد پژوهشگر و متخصص طب سنتی در کنگره بین المللی فرآورده‌های طبیعی شفابخش با مشارکت دو دانشگاه علوم پزشکی و اصفهان در خصوص آخرین یافته‌های این طب با تأکید بر فرآورده‌های طبیعی به تبادل نظر پرداختند.

دبیر علمی کنگره بین المللی فرآورده‌های طبیعی شفابخش گفت: از ۲۱۰ مقاله رسیده به این کنگره علمی، پژوهشی، پنج مقاله به صورت سخنرانی عادی، ۱۴ سخنرانی جامع و کلیدی (۲ سخنران از کشور‌های پرتقال و عراق) و سه ایده پذیرش شد.

محمد مظاهری افزود: این ایده‌ها شامل تولید نان سالم و بدون جوش شیرین و سایر افزودنی ها، ایجاد کنسرسیوم (انجمن یا نهاد) برای سازمان دهی فعالیت بین رشته‌ای و بین بخشی همچنین تولید فرآورده‌های گیاهی از گیاهان بومی اصفهان به ویژه در حیطه غدد است.

این استاد دانشگاه و متخصص طب سنتی با بیان اینکه طب سنتی بیش از پنج هزار سال در ایران قدمت و مقبولیت خاص خود را بین بیماران و پزشکان داشته و دارد ادامه داد: در واقع در جایگاه طب مکمل همیشه می‌تواند کمک کننده باشد.

مظاهری اضافه کرد: پژوهشگران و پزشکان با همت و اهمیت بیشتری به حوزه طب گیاهی پرداخته اند و طب سنتی مثل سایر کشور جایگاه خودش را در کشورمان پیدا می‌کند.

رضا دبیر اجرایی کنگره بین المللی فرآورده‌های طبیعی شفابخش گفت: در این کنگره، موضوع تجاری سازی گیاهی موسیر هم جزء تحقیقاتی پژوهشی بود که در خصوص ایجاد زمینه کسب و کار و صادرات جهانی برای این محصول کوهی که سطح وسیعی از زمین‌های ایران به این گیاه پیاز دار اختصاص دارد.
تبادل نظر شد.

مدیر گروه طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم در این همایش گفت: هم طب سنتی و هم منابع جدید علمی، بر اصلاح سبک زندگی بویژه داشتن تغذیه سالم تأکید دارند.

محمد انصاری پور با اشاره به استفاده بی رویه از دمنوش‌ها افزود: استفاده از این فرآورده‌ها باید حتما با تجویز پزشک باشد و نباید بدون دستور پزشک گیاه دارویی مصرف شود.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: بنابراعلام پژوهشگران سازمان جهانی بهداشت، اصلا دو مدل طبی نداریم، هر مدل طبی (سنتی، جدید) که به پیشگیری یا درمان بیماران کمک کند، قابل اعتناست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار