بر اثر وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای ۳۰ اصله درخت در مناطق شرق و مرکزی استان اصفهان سقوط کرد.
کد خبر: ۱۱۰۲۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴ 29 April 2023

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ناپایداری‌های جوی، وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای در روز‌های گذشته منجر به سقوط ۲۰ تابلو تبلیغاتی و جاده‌ای در اصفهان شده است.
منصور شیشه‌فروش به فعالیت سامانه بدون رطوبت و وزش طوفان لحظه‌ای، خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی در اواخر هفته گذشته در سطح استان به ویژه مناطق شمالی و شرقی اشاره کرد و افزود: فعالیت این سامانه در شهرستان‌های نائین، انارک، جندق، خوروبیابانک، اردستان و به ویژه مناطق شمالی، جنوبی و غرب استان با وزش تندباد همراه بوده است.
وی با بیان اینکه تیم‌های امدادی در جاده‌های استان در حال آماده باش هستند، گفت: احتیاط در سفر‌های داخل و برون‌شهری، تمهیدات لازم برای حفظ گلخانه‌ها، محصولات کشاورزی به ویژه در مسیر‌های تندباد خیز و گردوغبار، توقف فعالیت‌ها در فضای باز، اتراق دامداران در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق چرای دام و ممنوعیت کوهنوردی اطلاع‌رسانی و توصیه شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به شهرستانی‌هایی که در مجاورت کویر مرکزی کشور قرار دارند افزود: شهرستان‌های نائین، کاشان، نطنز، اردستان، آران و بیدگل، برخوار، خوروبیابانک و اصفهان در مجاورت کویر مرکزی ایران قرار دارند، اقدامات بیابان‌زدایی هر ساله به منظور تشکیل شن‌های روان انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار