استاندار اصفهان گفت: بایستی تلاش همگانی شود تا استان اصفهان در اولویت‌های بین‌المللی روز کشور و رویدادهای تعریف شده نقش آفرینی کند.
کد خبر: ۱۱۰۲۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱ 29 April 2023

سیدرضا مرتضوی در شورای روابط بین‌الملل استان با اشاره به دو حوزه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری در استان اصفهان، اظهار کرد: باتوجه به شرایط گذشته و فعلی استان این دو راهبرد برای توسعه اصفهان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: از این رو باید همه لوازم، زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز دو ساحت اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری در استان اصفهان فراهم شود.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: بر این اساس و باتوجه به اهمیت برنامه‌ریزی کارشناسی شده در حوزه روابط بین‌الملل، در نشست آینده شورای روابط بین‌الملل استان نقشه راه این موضوع توسط اتفاق بازرگانی تدوین، تبیین و به مدیریت استان ارائه شود.

وی یادآور شد: همچنین مقرر شده بود؛ حسب اولویت‌های سیاست خارجه و روابط بین‌الملل کشور، تلاش کنیم بعضی ظرفیت‌های استان را دخیل و مأموریتی که جمهوری اسلامی در حوزه روابط بین‌الملل دارد را به سوی استان سوق دهیم.

استاندار اصفهان عنوان کرد: بر این اساس تلاش شود تا استان اصفهان در اولویت‌های بین‌المللی روز کشور و رویدادهای تعریف شده نقش آفرینی کند.

مرتضوی با اشاره به اینکه در توسعه روابط و شکل گیری تفکر بین المللی برخی اقدامات استان می‌تواند مؤثر باشد و منجر به رشد آن شود، گفت: برگزاری برنامه‌های آموزشی روابط بین‌الملل برای دستگاه‌ها می‌تواند ما را در رسیدن به یک فصل مشترک و همزبانی پیرامون این موضوع یاری رساند.

وی متذکر شد: در این خصوص دستگاه‌های اجرایی استان تلاش کنند تا در حوزه روابط بین‌الملل بیش از پیش فعال باشند و با ارائه پیشنهادات کاربردی مسیر شکوفایی اقتصاد استان را در این حوزه فراهم کنند.

استاندار اصفهان با اشاره به میزبانی اصفهان در جایزه بین‌المللی مصطفی، گفت: در این راستا هیئتی شکل گرفته تا برنامه‌ریزی‌های این رویداد را انجام دهد. در صدد هستیم امسال به صورت آزمایشی و در سال‌های آینده به صورت ثابت از این رویداد میزبانی کنیم.

استاندار اصفهان متذکر شد: در این رویداد بین‌المللی، نگاه صدها اندیشمند برتر جهان اسلام به اصفهان خواهد بود. بیش از ۱۰۰ نفر از برترین دانشمندان جهان اسلام در رویداد جایزه مصطفی حضور می‌یابند و این رویداد فرصتی مناسب برای مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی استان برای برگزاری سمینار، کنفرانس و رویدادهای علمی با حضور اندیشمندان جهان اسلام است.

وی ادامه داد: اصفهان در طول برگزاری این رویداد بین‌المللی روی آنتن رسانه‌های کشورهای شرکت کننده خواهد بود، بنابراین ایجاد هماهنگی درون استان و تبیین برنامه مشخص جهت برگزاری رویداد بین‌المللی جایزه مصطفی بسیار حائز اهمیت است.

استاندار اصفهان حضور سالاریان را در ایجاد روابط بین‌الملل استان مثمر ثمر دانست و عنوان کرد: رئیس سابق نمایندگی وزارت امور خارجه اصفهان در جلسات مرتبط حضور فعال داشتند و اگر موضوعی برای استان منفعتی داشت از ارائه پیشنهاد دریغ نمی‌کردند. ایجاد روحیه همراهی، همکاری و خیرخواهی برای استان از دیگر ویژگی‌های علیرضا سالاریان بود که جای قدردانی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار