استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: در صورت راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی و بخصوص پتروشیمی اسلام آبادغرب اشتغال فراوانی در این شهرستان ایجاد خواهد شد و با فعال سازی صنایع پایین دست بخشی از مشکلات اشتغال منطقه حل خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۰۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲ 12 October 2015
استاندار کرمانشاه گفت: در صورت راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی و بخصوص پتروشیمی اسلام آبادغرب اشتغال فراوانی در این شهرستان ایجاد خواهد شد و با فعال سازی صنایع پایین دست بخشی از مشکلات اشتغال منطقه حل خواهد شد.

اسدالله رازانی عصر روز یکشنبه در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستانهای غربی استان از منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب بازدید کرد.

وی در این بازدید گفت: کار بسیار زیادی در پیش داریم و نیاز است یک رایزنی اولیه توسط معاونت منابع انسانی با دستگاههایی ذیربط داشته باشیم و ببینیم نظراتشان چیست و نشستی هم در این خصوص در هفته جاری در استانداری برگزار خواهد شد و نماینده منطقه ویژه با اطلاعات کامل در جلسه حضور داشته باشد تا با حضور مدیران ارگانها بخشی از موانع را بتوانیم مرتفع کنیم.

استاندار کرمانشاه گفت: در حد توان در خدمت سرمایه گذاران و احیا منطقه هستیم و آمادگی داریم زیرساختهای ضروری را تا آنجا که تعهد دولت است حتما انجام دهیم.

وی افزود: مسائل منطقه ویژه و پتروشیمی را باید تفکیک کرد زیرا پتروشیمی خود یک بحث بسیار بزرگ است و باید سعی کرد با حل تمام پیش نیازهای آن، مسیر تحقق این پروژه را تسهیل نمود.
استاندار کرمانشاه اظهار داشت: نرخ بیکاری در اسلام آبادغرب بالاست و با توجه به استعدادهای طبیعی و انسانی منطقه انشاالله منطقه ویژه گام بلندی در راستای محرومیت زدایی از این منطقه باشد.

رازانی اظهار کرد: مدیریت ارشد استان با جدیت موضوع تأمین زیرساخت های لازم مانند آب، گاز، برق، و مخابرات برای منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب را پیگیری می کند.

فرماندار اسلام آبادغرب نیز در ادامه گفت: اگر قرار باشد منطقه ویژه فعال شود یقینا نیاز به یک سرمایه گذاری ویژه از نوع دولتی دارد و تمامی زیرساختها و نیازهای پروژه نیز پیش بینی و تکمیل شود.

افشین کریمی با بیان اینکه برای تامین آب پتروشیمی انتقال آب از سد آزادی را مدنظر دارند گفت: برای تامین برق پتروشیمی، راه دسترسی، گاز و استقرار گمرک و مخابرات و دیگر زیرساخت های مورد نیاز منطقه ویژه هنوز کار خاصی نشده است.

تاب زر مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب نیز اظهار داشت: سهامداران و اعضای هیات مدیره همه توانمند هستند و تا اینجا تمام توان خود را به کار گرفته اند، ولی بحث تامین زیرساختها از توان بخش خصوصی خارج است.

وی گفت: ما آمادگی داریم به صورت دوره ای به مدیران دولتی گزارش بدهیم تا اعتماد بخش دولتی را جذب کنیم و امیدواریم مدیریت عالی استان نیز عنایت ویژه به ما داشته باشند.

اسلام آباد غرب با 150 هزار نفر جمعیت در 55 کیلومتری غرب کرمانشاه قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
chfuitrb
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
20
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار