معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: بارش‌های بهاری اصفهان از دهه دوم اردیبهشت نسبت به فروردین بهبود خواهد یافت.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶ 19 April 2023

نوید حاجی بابایی معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه برای اردیبهشت بهبود بارش‌ها را در اصفهان انتظار داریم، اظهار کرد: باید توجه داشت که اردیبهشت، ماه بارشی این منطقه نیست، اما بر اساس تحلیل الگو‌های هواشناسی پیش‌بینی می‌شود در ماه پیش رو نسبت به اردیبهشت معمول و فروردین ماهی که گذشت، بهبود بارش‌ها را در استان به ویژه مناطق جنوب و غرب اصفهان شاهد باشیم.

او ادامه داد: بر همین اساس شرایط بارشی اردیبهشت در غرب و جنوب استان اصفهان در حد معمول خواهد بود، اما مناطق شرق و شمال استان کماکان بارش‌های کمتر از حد نرمال (کمتر از معمول) دریافت خواهند کرد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: بهبود بارش‌ها در مناطق غرب و جنوب استان اصفهان و سرچشمه‌های آبی زاینده رود از دهه دوم و دهه سوم اردیبهشت پیش‌بینی می‌شود.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه میانگین بارش‌های استان از ابتدای سال زراعی (مهر ۱۴۰۱) تا ۳۰ فروردین به ۱۹۴ میلیمتر رسیده، افزود: بارش‌های استان امسال تاکنون نسبت به میانگین دوره بلندمدت ۱۰ درصد و نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گفته او، بارش‌های امسال سبب شد از شدت خشکسالی هواشناسی و تنش شدید آبی کاسته شود، اما حدود ۹۰ درصد از مساحت استان اصفهان کماکان درگیر خشکسالی هیدرولوژی و بلند مدت است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه بارش‌های سال زراعی امسال تاکنون در مناطق جنوب و مرکز اصفهان افزایش یافته، گفت: افزایش بارندگی‌های امسال در مناطق غرب استان قابل توجه نیست و در حد نرمال این مناطق بوده و نیمه شرق و شمال اصفهان میانگین بارش‌ها کمتر از نرمال است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار