مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: امسال زکات فطریه به ازای هر نفر ۶۰ هزار تومان، کفاره روزه غیرعمد روزی ۱۲ هزار تومان و کفاره روزه عمد روزی ۷۲۰ هزار تومان اعلام شده است.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵ 19 April 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،مؤمنی افزود: مثل سنوات گذشته شورای زکات در سطح استان و شهرستان‌ها به ریاست ائمه جمعه و فرمانداران تشکیل شد تا اقدام به جمع آوری کمک‌ها و زکات فطریه در میعادگاه‌های نماز عید سعید فطر شود.
مؤمنی با اشاره به مصوبه وزارت کشور مبنی بر اینکه تنها شورای زکات می‌تواند اقدام به جمع آوری زکات فطریه کند، افزود:  از روزه داران تقاضا می‌شود هنگام پرداخت زکات فطریه خود دقت کافی را داشته باشند تا به شورای زکات پرداخت شود.
او عنوان کرد: امسال از طریق علما و مراجع به ازای هر نفر ۶۰ هزار تومان معادل ۳ کیلوگرم قوت مصرفی زکات فطریه اعلام شده و کفاره روزه غیرعمد روزی ۱۲ هزار تومان و کفاره روزه عمد روزی ۷۲۰ هزار تومان اعلام شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فطریه جمع آوری شد و پیش بینی برای امسال ۴۰ میلیارد تومان است؛ مبالغ پرداخت شده توسط کشیک‌های مشخص شده تا ظهر به حساب افراد مشخص شده واریز خواهد شد.
مؤمنی ادامه داد: تدابیر لازم اتخاذ شده تا فطریه دریافتی در روز عید فطر امسال، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست نیازمندان برسد.
او شماره کارت‌‌های ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۵۱۱ برای زکات فطریه عام، ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۹۵۹۳ برای زکات فطریه سادات،  ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۸۴۴۰۱ برای کفاره غیر عمد و ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۶۱۳۴ را برای کفاره عمد اعلام کرد. 
مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: در مکان‌هایی که برای برگزاری عید در نظر گرفته شده برای هر کدام از این پرداخت‌ها صندوق‌ها یا کارتخوان های مجزا تعریف شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار