معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان البرز گفت: برنامه های هفته سلامت امسال در مدارس این استان دانش آموز محور است.
کد خبر: ۱۱۰۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸ 19 April 2023
به گزارش «تابناک البرز» سید مسلم رئیسی در جلسه با کارشناسان و کارشناس مسئولان آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه برنامه‌های هفته سلامت امسال در مدارس این استان دانش‌آموز محوری است، افزود: یکی از ساحت‌های شش‌گانه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را ساحت زیستی و بدنی تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه همه تلاش ما برای این است که با امکانات موجود و اطلاع رسانی وسیع، برنامه‌های این هفته را هر چه با شکوه تر برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: باید با آنچه که در توان داریم گامی هرچند کوچک و مؤثر در خصوص آگاه سازی جمعیت تحت پوشش در مورد تأثیر به سزای سلامت سیاره زمین، آب، هوا و غذا در سلامت انسان داشته باشیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد: در مثلث سلامت باید به شاخص‌ها توجه کرد تا از سلامت لازم جسمی، روحی و روانی برخوردار باشیم که به مناسبت هفته سلامت نشست‌های آموزشی و ترویجی با حضور کارشناسان حوزه سلامت برای دانش آموزان و اولیا به صورت تخصصی در مدارس برگزار می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه ۹ تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ هفته سلامت با شعار" سلامت برای همه نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: هفته سلامت فرصتی است تا بار دیگر بر سلامتی دانش آموزان در جامعه توجه ویژه شود.

وی ادامه داد: برای ترویج فرهنگ سلامت در مدارس البرز برنامه آموزشی، ترویجی و تکریمی به صورت متمرکز منطقه‌ای و استانی پیش بینی شده است تا دانش آموزان و والدین نسبت به محورهای سلامت در زندگی فردی و اجتماعی شناخت بیشتری پیدا کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان البرز یادآور شد: دولت مردمی و انقلابی در حوزه سلامت وارتقای سطح سلامت جامعه، تلاش می‌کند و این موضوع مهم در بخش بهداشت و تندرستی مدارس نیز روند مطلوبی دارد.

رئیسی افزود: گستردگی فعالیت آموزش و پرورش و حضور هزاران دانش‌آموز در کلاس‌های درس باعث می‌شود تا توجه به امر سلامت در مدارس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شود و هر چه سطح سلامتی دانش‌آموزان ارتقا پیدا کند، به همان نسبت جامعه سالم‌تری نیز خواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار