اداره کل هواشناسی استان اصفهان در اطلاعیه اول نسبت به وقوع توفان و خیزش گردوخاک از روز چهارشنبه ۲۳ فروردین ماه هشدار داده است.
کد خبر: ۱۱۰۰۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶ 11 April 2023

بر اساس این اطلاعیه وزش باد به نسبت شدید تا شدید و توفان لحظه‌ای تا روز جمعه ۲۵ فروردین ماه مناطقی چون خوانسار، نائین، گلپایگان، داران، میمه، اردستان، چوپانان، خور و بیابانک، ورزنه، انارک، فریدون‌شهر، شهرضا و دهاقان را در بر می‌گیرد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه نسبت به مخاطرات احتمالی از جمله اختلال و کاهش دید در جاده‌های شمال، شمال شرق و شرق استان بر اثر گردو خاک محلی هشدار داده و افزوده است که اختلال در سفرهای برون و درون شهری، آسیب به صنعت کشاورزی و گلخانه‌ها و آسیب به سازه‌های شهری و روستایی، شکستن درختان فرسوده و اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی اصفهان به یزد و قم و سمنان دور از انتظار نیست.

هواشناسی استان در این اطلاعیه بر لزوم احتیاط در سفرهای درون و برون استانی و درون و برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی و آمادگی راهداری به ویژه در مسیرهای طوفان خیز و گرد و خاک و خودداری از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات طی این مدت تاکید کرده است.

هواشناسی استان اصفهان همچنین در اطلاعیه دوم درباره فعالیت سامانه بارشی، وقوع رگبار باران و نوسانات دمایی از روز چهارشنبه ۲۳ فروردین تا جمعه ۲۵ فروردین هشدار داده است.

بر اساس این اطلاعیه رگبار باران، رعد و برق، تگرگ و تنش‌های دمایی در مناطقی چون فریدون‌شهر، بوئین و میاندشت، اسلام آباد موگویی، داران و چادگان طی این مدت پیش‌بینی شده است.

هواشناسی استان اصفهان نسبت به آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی در این مناطق هشدار داده و افزوده است که کاهش دید، اختلال در راه‌های روستایی بدلیل بارش دور از انتظار نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار