اداره کل هواشناسی اصفهان در باره وقوع "طوفان لحظه‌ای" و خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی از روز چهارشنبه هفته جاری، در این استان "هشدار نارنجی" صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۰۰۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷ 10 April 2023

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان، روز دوشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از وزش طوفان لحظه ای و خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی از روز چهارشنبه تا روز جمعه هفته جاری، در برخی مناطق استان خبر داد.

این وضعیت در خوانسار، نایین، گلپایگان، داران، میمه، اردستان، چوپانان، خوروبیابانک، ورزنه، (بواسطه کاهش دید)، انارک، فریدونشهر، شهرضا، دهاقان پیش بینی شده است.

بر اساس این گزارش، احتمال اختلال و کاهش دید در جاده های شمال و شمال شرق و شرق (بواسطه گردو خاک محلی)، احتمال اختلال در سفرهای برون و درون شهری، احتمال آسیب به صنعت کشاورزی و گلخانه ها ، آسیب به سازه های شهری و روستایی ،احتمال شکستن درختان فرسوده-،اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی اصفهان به یزد و قم و سمنان (گرد و خاک) وسقوط بنرها وجود دارد.

همچنین در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده است تا با رعایت احتیاط در سفرهای درون و برون شهری و استانی، تجهیزات لازم و سوخت کافی به همراه داشته باشند و همچنین تمهیدات لازم را در راستای حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، توقف فعالیت‌ در فضای باز و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در راستای کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید بعمل آورند و راهداران نیز به‌ویژه در مسیرهای طوفان خیز گرد و خاک از آمادگی لازم برخوردار باشند.

این اداره کل اطلاعیه دیگری در باره فعالیت سامانه بارشی، بارش رگبار باران و نوسانات دمایی و احتمال وقوع رگبارباران، رعد و برق، تگرگ- تنش های دمایی از اواخر روز چهار شنبه تا اوایل روز جمعه در مناطق غربی استان هشدار نارنجی صادر کرد.

این وضعیت برای مناطق فریدونشهر، بویین و میاندشت، اسلام آباد موگویی، داران، چادگان پیش بینی شده که موجب آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب و سیلابی شدن رودخانه های فصلی، کاهش دید، اختلال در راههای روستایی بواسطه بارش خواهد شد.

همچنین در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده است تا احتیاط لازم را در سفرهای داخل و برون شهری، ممنوعیت کوهنوردی، عدم اتراق دامداران و عشایر کوچ رو در حاشیه رودخانه، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، لایروبی کانال‌هال و آب روها داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار