رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: سرعت وزش باد طی ۲۴ساعت اخیر در شهر اصفهان به ۵۰ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوخاک در شرق استان شعاع دید را کاهش داد.
کد خبر: ۱۰۹۹۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳ 07 April 2023

لیلا امینی با اشاره به اینکه فعالیت موج ناپایدار بصورت افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید تا اوایل هفته پیش رو در سطح استان ادامه دارد، اظهار داشت: وزش باد در مناطق مستعد شمال و شرق استان با خیزش گردوخاک همراه است.

وی با بیان اینکه بیشترین شدت وزش باد طی ۲۴ ساعت اخیر از اسلام آباد موگویی از توابع پُشتکوه دوم فریدون‌شهر در غرب استان اصفهان با ۸۴ کیلومتر بر ساعت بوده است، خاطرنشان کرد: وزش باد در خوانسار و مهاباد نیز شدت داشت و در برخی ساعات به ۷۲ کیلومتر بر ساعت رسید.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به اینکه طی این مدت سرعت وزش باد در شهر اصفهان حدود ۵۰ کیلومتر بر ساعت بوده است، افزود: روز پنجشنبه خیزش گردوخاک در برخی نقاط نیمه شرق استان به کاهش شعاع دید منجر شد.

امینی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت اخیر در سطح استان بارندگی نشد، خاطرنشان کرد: یک سامانه بارشی از روز چهارشنبه ۲۳ فروردین ماه وارد استان خواهد شد که طی روزهای پیش رو درباره جزئیات آن اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه بیشینه دمای استان طی ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، ادامه داد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۶ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۲ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: بوئین میاندشت با کمینه دمای ۲ درجه سلسیوس زیر صفر و خور و بیابانک با بیشینه دمای ۳۱ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان در ساعات آتی پیش‌بینی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار