مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در ایام نوروز امسال یک میلیون و 55 هزار زائر به بقاع متبرکه خراسان رضوی مشرف شدند و قریب به 300 هزار زائر در بقاع متبرکه و حسینیه های استان اسکان یافتند.
کد خبر: ۱۰۹۸۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹ 03 April 2023

به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام و المسلمین محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، بیان کرد: طرح آرامش بهاری در ایام نوروز در 123 بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار شد که از 25 اسفند تا پایان 13 فروردین یک میلیون و 55 هزار زائر به بقاع متبرکه استان مشرف شدند که از این تعداد 67 هزار و 205 نفر زائر خارجی بودند.
وی گفت: 296 هزار و 868 زائر در واحدهای اقامتی بقاع متبرکه و حسینیه های استان اسکان یافتند که از این تعداد 107 هزار زائر در بقاع متبرکه و 189 هزار زائر در حسینیه های استان به ویژه مشهد اختصاص دارد.
مدیرکل اوقاف استان با اشاره به همزمانی طرح آرامش بهاری با ماه مبارک رمضان تصریح کرد: طرح ضیافت الهی از سوم فروردین ماه در بقاع متبرکه آغاز شده و محافل انس با قرآن، جلسات روزانه جزء خوانی در حال برگزاری است. همچنین در شب های ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه استان سفره های افطاری ساده برپا می شود.
حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده با اشاره به برنامه های فرهنگی طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مراسم تحویل سال، مشاوره وقف، غرفه کودک، مشاوره اعتقادی و خانوادگی، نمایشگاه های فرهنگی از جمله برنامه هایی است که در قالب طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه اجرا شد.
وی افزود: مراسم تحویل سال نو با حضور 35 هزار زائر در 55 بقعه متبرکه برگزار شد.
مدیرکل اوقاف استان تعداد بازدیدکنندگان از خیمه معرفت را 235 هزار و 555 نفر عنوان کرد و گفت: در خیمه معرفت با حضور مبلغین، غرفه های متنوعی شامل مشاوره وقف، مشاوره خانوادگی و اعتقادی و غرفه کودک وجود دارد که خدمات مختلفی را ارائه می دهند.
وی تصریح کرد: در ایام نوروز 30 هزار و 649 مشاوره وقف، خانواده و اعتقادی و بیش از 2 هزار نوبت اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه و امامزادگان انجام شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه 32 هزار و 438 زائر از خدمات ایستگاه سلامت بهره مند شدند، گفت: با برپایی ایستگاه صلواتی در طرح آرامش بهاری 431 هزار و 104 زائر با چای، شربت و میان وعده های مختلف پذیرایی شدند.
حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده گفت: در ایام نوروز 26 مستند از صدا و سیما و 14 مستند در فضای مجازی از بقاع متبرکه استان پخش و منتشر گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار