مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: ذخیره سد مخزنی زاینده‌رود با ظرفیت نُرمال یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون مترمکعب، امروز به ۱۳۲ میلیون مترمکعب یعنی معادل حدود ۱۰ درصد از کل آن رسیده است.
کد خبر: ۱۰۹۳۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶ 20 February 2023

احسان‌الله امینی گفت: ذخیره این سد نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش دارد و در مقایسه با بلندمدت(۵۰ سال) نیز ۷۹ درصد کمتر است.

وی اضافه کرد: مجموع ذخیره آب سدهای بزرگ استان اصفهان به ۱۵۶ میلیون مترمکعب رسیده و میزان پُر شدگی آنها ۱۳ درصد است.

مدیر بهره برداری تاسیسات آبی اصفهان در باره سد گلپایگان نیز گفت: این سد در حال حاضر ۹.۴۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد که نسبت به سال گذشته با ۵۲ درصد افزایش و در مقایسه با بلندمدت با ۳۷ درصد کاهش روبه‌روست.

وی افزود: ذخیره سد قره‌آقاچ سمیرم به ۱۹.۵ میلیون مترمکعب و ذخیره سد حنای این شهرستان به ۹.۹۸ میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به سال گذشته ۲۲ و در مقایسه با بلندمدت ۴۲ درصد کاهش دارد.

مدیر بهره‌برداری تاسیسات آبی اصفهان ادامه داد: سد خمیران شهرستان تیران و کرون امروز حدود ۲.۴۹ میلیون مترمکعب ذخیره آبی دارد که نسبت به سال گذشته ۱۴ و نسبت به بلندمدت ۲۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

امینی افزود: سد باغکل واقع در شهرستان خوانسار نیز اکنون ۱.۶۸ میلیون مترمکعب آب دارد که با کاهش ۲۶ درصدی نسبت به سال قبل و ۲۴ درصدی در مقایسه با بلندمدت مواجه است.

وی میزان آب ذخیره شده در سد کمانه را ۳.۳۱ میلیون مترمکعب اعلام کرد و اظهار داشت: ذخیره آن نسبت به سال ۱۴۰۰ معادل ۳۱ و در مقایسه با بلندمدت ۷ درصد بیشتر شده است.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به این که میزان پُرشدگی سدهای استان ۱۳درصد است، خاطرنشان کرد: بررسی وضعیت سدهای استان نشان می‌دهد که میزان پُرشدگی سدها نسبت به میانگین بلندمدت با کاهشی معادل ۷۴درصد مواجه بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار