مدیرکل بیمه سلامت استان البرز با بیان اینکه حدود ۱۵ تا ۲۰ در صد جامعه نابارور هستند، گفت: برخی بیمارستان های دولتی و خصوصی این استان به رغم تامین امکانات و خدمات بیمه ای ، از ارائه خدمات به زوج های نابارور شانه خالی می کنند.
کد خبر: ۱۰۹۱۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸ 07 February 2023

به گزارش «تابناک البرز» دکتر داود زارع در نشست با خبرنگاران افزود: از سه بیمارستان دولتی و خصوصی استان البرز که امکانات خدمات ناباروری در آنها فراهم شده است ، فقط یک بیمارستان ها آنها خدمات کامل به زوج های نابارور ارائه می دهد.

وی ادامه داد: این درحالی است که بیمه سلامت و سایر بیمه ها با این بیمارستان ها قرار داد منعقد کرده اند و طبق تعرفه هزینه ناباروری را پرداخت می کنند.
مدیرکل بیمه سلامت استان البرز گفت: در این زمینه پیگیری هایی انجام شده اما انتظار می رود مسوولان بیمارستان های مذکور به اهمیت موضوع توجه کنند ضمن آنکه خدمات به این نوع بیماران برای مراکز بیمارستانی به لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه است.
مردم و پزشکان طرح دارویار را جدی بگیرند

زارع با اشاره به اجرایی شدن طرح دارویار از ابتدای سال جاری در کشور اظهار کرد: بر اساس این طرح ، ارز ترجیحی دارو از بخش های تولید و توزیع به مصرف کننده انتقال یافته که این امر به تعادل بخشی در تولید ، توزیع و عرضه دارو کمک می کند.
وی افزود: مردم برای بهره مندی از مزایای این طرح باید نسخه های الکترونیکی از پزشکان مطالبه کنند تا بتوانند دارو را با قیمت مناسب تهیه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت البرز یادآور شد: سال گذشته ۲۵۰ هزار نسخه پزشکی فیزیکی در استان البرز داشتیم که امسال به حدود ۷۰ هزار نسخه کاهش پیدا کرده که امیدواریم تمام پزشکان به صورت الکترونیکی برای بیماران نسخه ارائه کنند ضمن آنکه نسخه هایی که نیازمند به تائید بیمه سلامت هستند به تلفنی از طریق شماره تلفن ۲۲۰ یا ۳۴۴۸۸۳۲۰ با ارائه مستندات و کد ملی تائید خواهد شد.

زارع گفت : با اینکه امسال ارز ترجیحی دارو از تولید و توزیع به مصرف کننده انتقال یافته اما شاهد افزایش قیمت دارو در استان نبوده ایم ؛ مردم برای اینکه بتوانند دارو را با قیمت مناسب از داروخانه ها تامین کنند، نخست باید تحت پوشش یکی از بیمه ها قرار گیرند که در این زمینه بیمه سلامت آماده خدمات به تمام اقشار جامعه است.
وی افزود: هزینه بیمه سلامت برای سه دهک درآمد پایین جامعه رایگان است و سایر دهک ها متناسب با درآمدآنها هزینه بیمه پرداخت می کنند.
مدیرکل بیمه سلامت البرز گفت : افرادی که زیر چتر بیمه سلامت قرار می گیرند در بخش خدمات بستری در بیمارستان های دانشگاه ۹۰ درصد هزینه آنها توسط بیمه سلامت پرداخت می شود ضمن آنکه بیماران سرپایی ۷۰ درصد در این مراکز فقط ۳۰ درصد هزینه را پرداخت می کنند.
وی تاکید کرد: افراد فاقد بیمه استان البرز برای برخورداری از بیمه سلامت می توانند به شماره تلفن ۱۶۶۶ یا با کد دستوری #۱۶۶۶ * از وضعیت بیمه خود مطلع شوند یا برای بیمه اقدام کنند.
زارع گفت : در بخش طرح دارویار ۳۶۶ قلم دارو به تعهدات بیمه سلامت افزوده شده است .
تشکیل صندوق بیماران خاص در البرز
مدیرکل بیمه سلامت البرز بیان کرد: با تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در بیمه سلامت البرز بیش از ۸۰ درصد هزینه های این بیماران پرداخت می شود.
وی افزود: ۱۰۷ نوع بیماری خاص و صعب العلاج تحت پوشش این صندوق قرار گرفته که ۲۷ نوع بیماری آنها از خدمات ویژه برخوردار هستند.
زارع گفت: افزون برخدمات این صندوق ، این بیماران برای دریافت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی کم بهره به ۲ بانک عامل در البرز معرفی می شوند که البته داشتن بیمه تکمیلی برای این بیماران بسیار گره گشا خواهد بود.
ارائه ۵۹ خدمت به معلولان
مدیرکل بیمه سلامت البرز گفت : امسال نیز با حمایت دولت ۵۹ خدمت به معلولات تحت پوشش بیمه سلامت ارائه می شود که بیش از ۹۰ درصد هزینه های توانبخشی آنها بر عهده این بیمه است.
وی یادآور شد: حدود ۷۰ هزار معلول در استان البرز تحت پوشش داریم .
۵۴ هزار روستایی تحت پوشش نظام ارجاع
زارع گفت : اکنون ۵۴ هزار روستایی این استان زیر پوشش پزشک خانواده و نظام ارجاع هستند و از خدمات لازم بهداشتی و درمانی بهره می برند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار