بهره برداری از طرح‌های منطقه 6 شهرداری اصفهان
همزمان با دهه فجر، بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی منطقه 6شهرداری اصفهان و مجموعه تخت فولاد آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۹۱۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴ 06 February 2023

تقاطع غیر همسطح شهرک شهید کشوری، مجموعه سالن‌های نمایشی جنوب شهر، مجموعه ورزشی بابا فولاد و چند طرح دیگر با ۱۶۶ میلیارد و ۵۲۵ میلیون تومان هزینه به مناسبت دهه فجر در منطقه ۶ شهرداری اصفهان افتتاح شد.

اصلاح هندسی تقاطع‌ها و روان‌سازی عبور و مرور، زیرسازی و آسفالت معابر، طرح‌های مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد و گلستان شهدا، پیاده روسازی و مناسب‌سازی پیاده‌روها، توسعه و اجرای فضای سبز، ساماندهی مسیر بی آرتی تقاطع فرایبورگ و ایستگاه‌های اتوبوس، ایمن‌سازی معابر، روشنایی و نورپردازی و زیباسازی، همچنین تالار نمایش بوستان پردیس هنر از دیگر طرح ههای است که بهره برداری از آن‌ها آغاز شد.

جواد محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه ۶ و مجموعه فرهنگی، مذهبی، تاریخی تخت فولاد، اظهار کرد: مجموعه تخت فولاد یکی از مراکز شاخص و برجسته از جنبه‌های مختلف تاریخی، گردشگری و مذهبی است که ظرفیت زیادی در همه این زمینه‌ها برای شهر اصفهان دارد. راه‌اندازی ورزشگاه بابا فولاد که در دل مجموعه تخت فولاد و محلات قدیمی و سنتی قرار دارد، گام مهمی در راستای ایجاد امکانات ورزشی و تفریحی برای نوجوانان و جوانان این محلات خواهد بود. به‌ویژه که ورزش سابقه‌ای قابل‌توجه در میان مردم این محلات دارد.

وی افزود: امیدواریم این ورزشگاه که به ‌نام بابا فولاد؛ یکی از عرفای بزرگ جهان اسلام‌ نام‌گذاری شده، محل مناسبی برای توسعه ورزش و اقدامات سلامت‌محور برای جوانان و پیشکسوتان ورزشی این محلات باشد.

تقاطع غیرهمسطح شهید کشوری از پروژه‌های شاخص منطقه شش شهرداری اصفهان محسوب می‌شود که نقش مهمی در تردد روان خودروها در محدوده بزرگراه شهید کشوری و مجموعه پل‌های دفاع مقدس دارد. تقاطع غیرهمسطح شهید کشوری ۹۲۰ متر طول دارد و سطح کل آن ۱۲ هزار مترمربع است.

مساحت سازه پل ۱۶۰۰ مترمربع و طول سازه پل ۱۴۰ متر است،   شهرداری اصفهان به‌منظور تسهیل در تردد شهروندان برای احداث این تقاطع ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده است.

فاز اول مجموعه پردیس سال ۱۳۹۷ شامل آمفی‌تئاتر تئاتر روباز با ظرفیت ۳۵۰۰ صندلی افتتاح شد که به مناسبت دهه فجر امسال فاز دوم پردیس هنر شامل دو سالن نمایش با ظرفیت ۱۸۰ نفر، اتاق تمرین نمایش، اتاق گریم. آکساسوآر همراه با یک  گالری  هنری در مساحت ۱۱۰۰  مترمربع است.

 این مجموعه هنری با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است. صندلی‌های سالن‌های نمایش متحرک بوده و امکان چند سویه شدن سالن به فراخور نمایش در این سالن‌ها وجود دارد. تجهیزات نور و صوت سالن‌های نمایش از جدیدترین و بروزترین تجهیزات نمایشی است و هم‌زمان اجرای دو نمایش در مجموعه امکان‌پذیر است.

حمیدرضا فرهنگ، مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان نیز اظهار کرد: به دنبال اجرای طرح ارتقای کیفیت زندگی در محلات در محدوده منطقه شش اصفهان برای سه محله محروم پینارت، دنارت و فیزادان پروژه‌های محله محوری در سال آینده پیش‌بینی شده است. در سال جاری نیز پروژه‌های محله محور در محدوده تخت فولاد و محله احمدیه اجرایی شد که در آزادسازی پروژه‌های محله محور، محله احمدیه جزو پروژه‌های بود که بودجه خوبی به آن اختصاص داده شد.

وی اضافه کرد: همچنین برای تکمیل مجموعه فرهنگی مذهبی احمدیه با مساحت بیش از هشت هزار مترمربع، سال آینده بودجه خوبی اختصاص می‌یابد. در حال حاضر بالغ بر ۱۶۶ میلیارد تومان برای بیش از ۱۴۰ پروژه کوچک و بزرگ در منطقه هزینه شده است، از  شاخص‌ترین این پروژه‌ها، ورزشگاه بابا فولاد به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع، تقاطع غیرهمسطح شهید کشوری به طول ۹۲۰ متر و مجموعه پردیس هنر است که در نوع خود در کشور کم‌نظیر است.

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان با اعلام اینکه بودجه منطقه شش با ۱,۱۷۰ میلیارد تومان بیشترین رقم بودجه را در بین مناطق پانزده‌گانه شهرداری دارد، توضیح داد:  حدود ۷۳۰ میلیارد تومان از این بودجه به پروژه‌های عمرانی شامل پروژه‌های آزادسازی اراضی و تملک همچنین سالن همایش‌های بین‌المللی اصفهان اختصاص دارد و برای سال آینده این بودجه به ۱,۵۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه افتتاح دو سال نمایشی بلک ‌باکس برای اجرای هنرهای نمایشی کار بی‌نظیری در سطح شهر اصفهان است، افزود: فاز نخست مجموعه پردیس سال ۱۳۹۷ شامل آمفی‌تئاتر روباز با ظرفیت ۳۵۰۰ صندلی افتتاح شد که به مناسبت دهه فجر امسال فاز دوم پردیس هنر شامل دو سالن نمایش با ظرفیت ۱۸۰ نفر، اتاق تمرین نمایش، اتاق گریم، همراه با یک گالری هنری در مساحت ۱۱۰۰ مترمربع افتتاح می‌شود.

فرهنگ در ادامه گفت: این مجموعه هنری با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است، صندلی‌های سالن‌های نمایش متحرک بوده و امکان چند سویه شدن سالن به فراخور نمایش در این سالن‌ها وجود دارد. تجهیزات نور و صوت سالن‌های نمایش از جدیدترین و به‌روزترین تجهیزات نمایشی است و هم‌زمان اجرای دو نمایش در مجموعه امکان‌پذیر است.

وی با اعلام اینکه منطقه شش بیشترین اراضی نظامی را در خود دارد، تصریح کرد: بنابراین اجرای پروژه در آن نیازمند مشارکت سایر نهادها و دستگاه‌ها است که تاکنون این مشارکت به نحو قابل‌توجهی انجام شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار