مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تاکنون گزارشی از سرمازدگی باغات در استان نداشته‌ایم.
کد خبر: ۱۰۸۸۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸ 22 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا رحمان فیض‌قربانی با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از بروز سرمازدگی در باغات استان گزارش نشده، گفت: با توجه به اینکه باغات در خواب زمستانه به سر می‌برند، لذا سرمای مانای زمستانه آسیب چندانی به باغات وارد نخواهد کرد.

 وی افزود: بعید است در روزهای آتی هم حتی در صورت تداوم سرما باغات استان تحت تاثیر سرمای هوا دچار سرمازدگی شوند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه 44 هزار هکتار باغ دارد، گفت: فقط برخی از باغات استان شامل باغات انجیر، انگور، گردو و انار نسبت به سرمای شدید زمستانه حساس هستند و ممکن است دچار سرمازدگی شوند و مابقی باغات مشکلی در این خصوص ندارند.

فیض‌قربانی اشاره‌ای هم به تمهیدات اندیشیده شده برای جلوگیری از سرمازدگی باغات داشت و گفت: باغداران استان با توجه به توصیه‌هایی که به آنها شده از کودهای پتاسه برای بالا بردن مقاومت در باغات خود استفاده کرده اند و مشکلی در زمینه سرمازدگی باغات نخواهند داشت.

فیض‌قربانی به وضعیت گلخانه‌های استان هم اشاره کرد و گفت: در گلخانه‌ها هم تاکنون گزارشی از سرمازدگی دریافت نکرده‌ایم و امیدواریم در روزهای آتی هم مشکلی در این خصوص در استان رخ ندهد.

وی با اشاره به قطع نشدن گاز گلخانه‌های استان، گفت: با توجه به دوگانه سوز بودن گلخانه‌های استان حتی در صورت قطع گاز هم این گلخانه از سوخت دوم خود که گازوئیل است استفاده خواهند کرد، لذا گلخانه های استان در صورتی که سیستم گرمایشی ضعیفی نداشته باشند، دچار سرمازدگی زمستانه نخواهند شد.

فیض‌قربانی با بیان اینکه گلخانه داران باید سیستم گرمایشی گلخانه‌های خود را به طور مستمر بررسی کنند، گفت: این اقدام نقش مهمی در حفظ دمای مناسب در گلخانه‌ها خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه گلخانه‌های نایلون دار ممکن است تحت تاثیر وزش باد دچار پارگی شوند، لذا بررسی مستمر پوشش گلخانه‌های نایلونی باید در اولویت گلخانه داران باشد.

فیض‌قربانی با بیان اینکه استان کرمانشاه 69 هکتار گلخانه دارد، گفت: هم اکنون 50 هکتار از گلخانه های استان زیر کشت محصول هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار