مجموع ذخیره آب سد‌های بزرگ استان اصفهان به ۱۸۵ میلیون مترمکعب رسید.
کد خبر: ۱۰۸۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲ 25 December 2022

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: ذخیره سد مخزنی زاینده رود با ظرفیت نرمال یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون مترمکعب به ۱۵۰ میلیون مترمکعب رسیده است.
احسان الله امینی با بیان این که ذخیره آبی سد زاینده رود نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است، افزود: در مقایسه با بلندمدت (۵۰ سال)، ذخیره آب این سد ۷۵ درصد کاهش یافته است.
وی به وضعیت سد گلپایگان اشاره کرد و گفت: این سد در حال حاضر ۵.۹۷ میلیون مترمکعب آب ذخیره داشته است و حجم آن نسبت به سال گذشته در مدت زمان مشابه ۱۸ درصد افزایش و در مقایسه با بلند مدت ۴۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: ذخیره سد قره‌آقاچ سمیرم به ۶۲.۱۷ میلیون مترمکعب رسیده است.
امینی با بیان این که ذخیره سد حنای سمیرم امروز به ۵.۳۸ میلیون مترمکعب رسیده است، گفت: حجم این سد در مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد و در مقایسه با بلند مدت ۵۷ درصد کاهش ذخیره آبی دارد.
مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: سد خمیران در تیران و کرون تاکنون حدود یک میلیون مترمکعب ذخیره آبی داشته و ذخیره این سد نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد کاهش داشته است.
امینی گفت: سد باغکل واقع در خوانسار نیز هم اکنون ۱.۱۸ میلیون مترمکعب آب دارد و بر این اساس حجم آبی سد باغکل در مقایسه با سال قبل ۳۴ درصد و نسبت به میانگین بلند مدت ۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.
وی میزان آب ذخیره شده در سد کمانه را ۳.۰۸ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: نسبت به پار سال در مدت زمان مشابه ۳۷ درصد و در مقایسه با بلند مدت ۱۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.
مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به این که میزان پرشدگی سد‌های استان ۱۴ درصد است، گفت: بررسی وضعیت سد‌های استان نشان می‌دهد که میزان پرشدگی سد‌ها نسبت به میانگین بلند مدت با کاهشی معادل ۷۱ درصد روبرو بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار