رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ذخایر دارویی نسبت به یک ماه گذشته به دلیل ارتقاء حوزه تولید و واردات بیشتر شده است.
کد خبر: ۱۰۸۲۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹ 17 December 2022

سید حیدر محمدی گفت: مشکل آنتی بیوتیک خوراکی و سرم با اولویت اول در مدت دو هفته رفع شد و هم اکنون ۵ میلیون آنتی بیوتیک خوراکی به کشور وارد شده و میزان تامین سرمایه نیز در آبان ماه از ۱۴ و نیم میلیون به ۲۵ و نیم میلیون در آذر ماه رسیده است که این عدد نسبت به سال گذشته بی سابقه است
وی با بیان اینکه تولید آنتی بیوتیک در کشور به صورت سه شیفت در حال انجام هست و حجم تولید نیز افزایش یافته و تا اواخر ماه جاری بخش زیادی از کمبود‌ها رفع خواهد شد، افزود: با تامین پایدار دارو و تجهیزات از طریق داخل و همچنین از طریق واردات ذخایر دارویی را افزایش خواهیم داد.
رئیس سازمان غذا و دارو همچنین از افزایش دو میلیونی تولید سرم نسبت به یک ماه گذشته خبر داد و افزود: سیاست ارزی بیش از ۹۵ درصد اقلام دارویی اصلاح شده و یارانه آن از ابتدای زنجیره به سازمان‌های بیمه گر در قالب یارانه دارو به مراکز درمانی و داروخانه‌ها پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به تامین داروی بیماران اس ام نیز گفت: این بیماران اولویت بندی شده اند و در اولویت اول که کودکان زیر ۱۰ سال هستند داروهایشان توزیع شده است.
سید حیدر محمدی ادامه داد: بعد از اجرای طرح دارویار علاوه بر اصلاح سیاست ارزی پوشش اقلام بیمه‌ای نیز افزایش یافته است.
وی گفت: بعد از اجرای طرح دارویار در کشور، پوشش بیمه‌ای برای دارو‌هایی که ۵۰ درصد سهم بازار را دارند هم اعمال شده و تنها ۳۶۶ قلم از طریق این طرح پوشش داده ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :