تابناک: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان گفت: در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۱۵ درصدی تخلفات ارجاع داده شده به تعزیرات حکومتی استان اصفهان مواجه بودیم.
کد خبر: ۱۰۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۱ 05 March 2015

غلامرضا صالحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعزیرات پیش‌قراول جبهه مبارزه با گران‌فروشی است، اظهار داشت: وظیفه نظارت بر گران‌فروشی و گزارش آن بر عهده اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت بوده و رسیدگی به تخلفات بر عهده تعزیرات است و این 2 نهاد موارد تخلف را کشف کرده و تعزیرات به آن رسیدگی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه قانون تعزیرات مصوب مجلس بوده و مغایرتی با شرع ندارد، تصریح کرد: سازمان تعزیرات با هر تخلف و اخلالی در بازار در طول سال و ایام نوروز برخورد کرده و متخلف را به اشد مجازات که اعم از اعمال جریمه و نصب پارچه است، محکوم می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان بیان کرد: تعزیرات تا حدودی می‌تواند اعمال نظارت داشته باشد و مقداری هم به فرهنگ‌سازی در این زمینه برمی‌گردد که باید انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه تعزیرات وظیفه کشف تخلف را ندارد، خاطرنشان کرد: سامانه پیامکی 30009651 مربوط به تعزیرات بوده که آماده دریافت تخلفات و رسیدگی به آنها است.

صالحی با اشاره به تشکیل 34 هزار و 995 مورد پرونده از فروردین تا پایان بهمن ماه سال ‌اظهار داشت: در این بازه زمانی 35 هزار و 254 مورد پرونده رسیدگی و مختومه شده و در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 15 درصدی تخلفات ارجاع داده شده به تعزیرات حکومتی استان اصفهان مواجه بودیم.

وی گفت: هزینه کل تخلفات صورت گرفته در بخش تعزیرات حکومتی استان اصفهان را 405 میلیارد و 764 میلیون و 405 هزار ریال بوده که در این راستا باید توجه داشته باشیم که عدم درج قیمت بر روی محصولات، گران فروشی و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ترتیب با 23، 22 و 11 درصد بیشترین نوع تخلفات را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان با اشاره به مهم‌ترین پرونده‌ تخلفات صورت گرفته در استان اصفهان از روز اول فرودین تا انتهای بهمن ماه 93 بیان کرد: جریمه 196 میلیون تومانی برای عرضه‌کننده برنج غیر قابل مصرف، محکومیت یک میلیارد و 155 میلیون تومانی قاچاقچی گازوئیل به میزان 637 هزار و 491 لیتر و رسیدگی به تخلف عرضه خارج از شبکه گازوئیل به میزان یک میلیون لیتر در نطنز و محکومیت 200 میلیون تومانی متهم پرونده از جمله پرونده‌های اخیر تعزیرات استان اصفهان است.

وی افزود: محکومیت قاچاقچی پوشاک که ارزش اموال مکشوفه یک میلیارد و 500 میلیون ریال بوده و به پرداخت یک میلیارد و 501 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شده، محموله قاچاق موبایل که از آن به عنوان بزرگترین محموله قاچاق تلفن همراه در سطح کشور یاد شده و 17 هزار و 520 عدد انواع گوشی تلفن همراه به همراه 14 هزار پاکت تنباکو کشف شده و تعطیلی یک موسسه دندان‌سازی فاقد مجوز از جمله اقدامات اخیر سازمان تعزیرات استان اصفهان بوده است.

صالحی با اشاره به تعطیلی 7 غرفه میوه فروشی در میدان میوه و تره‌بار و 3 واحد گز و شیرینی به دلیل گران‌فروشی در چند روز اخیر گفت: تعطیلی و نصب 3 واحد میوه‌ فروشی در سطح شهر اصفهان که همگی از طریق صدا و سیما پوشش داده شده از اقدامات چند روز اخیر تعزیرات است.

وی با بیان اینکه وظیفه رسیدگی به قیمت‌ها به عهده اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت است، اظهار داشت: پیشنیاز ورود ما به مقوله نظارت، ارائه گزارش از طرف این 2 نهاد به تعزیرات است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان بیان کرد: روز گذشته 14 هزار تن موز از سردخانه با هماهنگی مالک وارد بازار شده که سبب کاهش هزار تومانی قیمت این میوه در هر کیلوگرم شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز در راستای حفظ، تعادل و تنظیم بازار و خدمات سفر انجام می‌شود، تصریح کرد: این طرح در دو مرحله و از 16 اسفند ماه در استان اصفهان آغاز و تا 15 فروردین ماه ادامه خواهد داشت و این طرح با حداکثر توان عملیاتی دستگاه‌های نظارتی و با حضور بازدارنده در عرصه داد و ستد برای برخورد قانونی با عوامل اخلال در نظم بازار اجرایی می‌شود.

صالحی با بیان اینکه 5 شعبه سیار در شهر اصفهان فعالیت دارند، افزود: در شهرستان‌های استان نیز این فعالیت‌ها توسط اداره تعزیرات حکومتی دنبال می‌شود و نظارت بر محصولات بهداشتی، درمانی و دارویی، گروه قاچاق کالا و ارز، قاچاق کالای در سطح عرضه و عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی در این طرح صورت می‌گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار