حدود یکهزار و ۷۶۷ کیلومتر از راه‌های استان اصفهان نیازمند ارتقا به یک درجه بالاتر است که ۴۲۳ کیلومتر از آنها در اولویت نخست قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۷۹۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶ 26 November 2022

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان گفت: یکهزار و ۲۸ کیلومتر از این راه‌ها در اولویت دوم و ۳۱۶ کیلومتر در اولویت سوم ماست که در سال‌های آینده باید به آنها رسیدگی شود.

بهزاد شاهسوندی افزود: احداث و بهره‌برداری از ۱۷۹ کیلومتر از باند دوم راه‌های استان در قالب ۲۷ قرارداد فعال تا پایان امسال در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۲۷ قرارداد در حوزه مهندسی و ساخت این اداره کل در راستای احداث باند دوم و تکمیل تقاطع غیرهمسطح در قالب رفع نقاط حادثه‌خیز فعال شده و مجموع قراردادهای اجرایی حدود ۴۷۴.۴ میلیارد تومان است.

شاهسوندی افزود: ۱۷۹ کیلومتر از احداث باند دوم و حذف شش نقطه حادثه‌خیز از طریق ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح در قالب انعقاد قراردادهای مزبور در دستور کار اداره‌کل راه و شهرسازی استان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: اصفهان بعنوان یکی از استان‌های مرکزی کشور با ۹ استان همجوار ارتباط دارد و ارتباط دهنده کُریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است از این رو موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

شاهسوندی با اشاره به فرآیند آغاز پروژه‌های راه‌سازی در استان اصفهان خاطرنشان کرد: برای پروژه‌های راه سازی پس از انتخاب مشاور، مطالعات آن انجام و برای اخذ مجوز ماده ۲۳ و ردیف اعتباری بر اساس پروژه مربوطه به مرکز یا سازمان برنامه و بودجه ارسال و پس از مشخص شدن ردیف اعتباری، فرآیند برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار پروژه انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار