با توجه به در معرض تنش بودن شدید آبی شهر‌های بزرگ در زمستان وزارت نیرو به داد زاینده‌رود رسید.
کد خبر: ۱۰۷۴۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵ 31 October 2022

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتشار خبری از طرف شرکت آبفای اصفهان مبنی بر اینکه ذخیره سد زاینده‌رود کفاف آب اصفهان را تا دی ماه می‌دهد، گفت: الان مساله‌ای که در رابطه با زاینده‌رود و دیگر سد‌هایی کشور وجود دارد، این است که به دلیل کاهش بارش‌ها و مصرف بیش از حدی که وجود دارد بسیاری از شهر‌های بزرگ در معرض تنش شدید آبی در زمستان قرار دارند.
مهدی طغیانی افزود: امیدواریم فصل بارندگی‌ها به زودی آغاز شود و هم ذخیره اطمینان‌بخش سد برگردد و هم بتوانیم سال آبی خوبی را برای کشاورزی داشته باشیم.
وی با اشاره به برداشت‌های بالادست زاینده رود که به شکل پمپاژ بوده است گفت: دو هفته قبل وزارت نیرو با این وضع برخورد کرده و به دلیل اینکه در فصل زمستان باغات نیازی به آبیاری ندارند، برق پمپاژ‌های کل مسیر را قطع کرد و تقریبا آبی که از سد آزاد می‌شود بدون برداشت وارد سیستم آشامیدنی می‌شود و وقتی این اتفاقات بیفتد به همان میزانی که از آزاد کردن آب از سد کم می‌شود به همان میزان هم اطمینان بیشتری نسبت به باقی‌ماندن طولانی مدت ذخایر خواهیم داشت.
نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: ۱۰ روز گذشته این گزارش دریافت شد و هفته قبل از آن حدود ۱۷ متر آب آزاد می‌شده است و ۱۲ متر به چم آسمان می‌رسیده است که محل توزیع آب آشامیدنی است.
طغیانی گفت: بعد از اینکه پمپاژ‌ها را قطع کردند ۱۲ و نیم متر آزاد می‌شد، اما ۱۲ متر می‌رسید یعنی فقط نیم متر در مسیری حدود ۷۰ کیلومتر مصرف می‌شد که نشان می‌دهد تدابیر در این زمینه موثر است.
عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، افزود: مردم نیز باید با کاهش مصرف آب برای بهبود وضعیت کمک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار