مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: مجموع ذخیره آب سد‌های بزرگ استان اصفهان به ۱۷۰ میلیون مترمکعب رسید.
کد خبر: ۱۰۷۴۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴ 26 October 2022

مهندس احسان الله امینی با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره آبی شش سد بزرگ استان اصفهان، ادامه داد: ذخیره سد مخزنی زاینده رود با ظرفیت نرمال یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون متر مکعب به ۱۳۸ میلیون مترمکعب رسید.
وی با بیان این که ذخیره آبی سد زاینده رود نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد کاهش داشته است، ادامه داد: در مقایسه با بلندمدت (۵۰ سال)، ذخیره آب این سد ۷۹ درصد کاهش یافته است.
مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به وضعیت سد گلپایگان اشاره کرد و گفت: این سد در حال حاضر ۵.۶۹ میلیون مترمکعب آب ذخیره داشته و حجم آن نسبت به سال گذشته در مدت زمان مشابه بدون تغییر محسوس و در مقایسه با بلند مدت ۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.
وی افزود: ذخیره سد قره‌آقاچ سمیرم به ۶۰.۱۷ میلیون مترمکعب رسیده است.
امینی با بیان اینکه ذخیره سد حنای سمیرم تا امروز به ۳.۷۴ میلیون مترمکعب رسیده است، ادامه داد: حجم این سد در مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد و در مقایسه با بلند مدت ۶۱ درصد کاهش ذخیره آبی دارد.
مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: سد خمیران در تیران و کرون تا امروز حدود یک میلیون مترمکعب ذخیره آبی داشته است و ذخیره این سد نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد کاهش داشته است.
امینی گفت: سد باغکل واقع در خوانسار نیز هم اکنون ۰.۶۱ میلیون مترمکعب آب دارد و بر این اساس حجم آبی سد باغکل در مقایسه با سال قبل ۵ درصد افزایش و نسبت به میانگین بلند مدت ۴۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.
مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به این که میزان پرشدگی سد‌های استان ۱۲ درصد است، خاطر نشان کرد: بررسی وضعیت سد‌های استان نشان می‌دهد که میزان پرشدگی سد‌ها نسبت به میانگین بلند مدت با کاهشی معادل ۷۵ درصد مواجه بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار