نخستین کنگره سرداران و ۶۰۰ شهید محلات منطقه ۲ شهرداری اصفهان، ۸ مهر ماه در پارک قلمستان با اجرای برنامه‌های مختلف  میزبان جانبازان، خانواد‌ه شهیدان و عموم مردم بود.
کد خبر: ۱۰۷۴۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵ 02 October 2022

یادواره شهیدان، بزرگداشتی برای مردانی است که شمع راه ما شدند تا مسیر حق را ادامه دهیم و از خاک و میهن خود دفاع کنیم، شهیدانی که جان دادند تا ریشه وجود ما شکل گیرد و کامل شویم، مردان غیوری که بی وقفه جنگیدند تا از خاک خود دفاع کنند.

حضور پرشور شهروندان در کنگره سرداران و شهیدان، بار دیگر ثابت کرد که مردم همواره عاشق ایران هستند و به خون شهدای سرزمین خود احترام می‌گذارند و برای حفاظت از آن، تلاش می‌کنند.

شهردار اصفهان در کنگره سرداران و ۶۰۰ شهید محلات منطقه ۲ اصفهان، گفت: حضور پررنگ مردم در کنگره سرداران و شهیدان، نشان دهنده حفاظت آنان از انقلاب و شهدا است.

علی قاسم‌زاده با حضور در این کنگره در رابطه با عنوان شهید بیان کرد: حقیقتا انسان در مقابل نام شهید احساس حقارت می‌کند؛ زیرا شهیدان، بزرگانی هستند که به آغوش خداوند پرکشیده‌اند و امیدوارم که شرمنده آن‌ها نشویم.

وی  در رابطه با برگزاری کنگره سرداران و 600 شهید محلات منطقه ۲ ، افزود: با ابتکار همکاران و مسئولین منطقه ۲ شهرداری و همت مردم به مناسبت هفته دفاع مقدس، یک کار فوق‌العاده شایسته برای یادبود و تقدیر از خانواده شهدا صورت گرفت و حضور پررنگ شهروندان در این کنگره، نشان داد که مردم پای انقلابشان ایستاده‌اند و حافظ خون شهدا هستند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا پس از این همه سال نام و یاد شهدا در دل‌ها زنده است، خاطرنشان کرد: هر آنچه که از جنس شهادت باشد و عاشورایی، فراموش نخواهد شد همانظور که نام اباعبداله همیشه زنده بوده  ودر یادها است.

محمد رضا فلاح عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز برگزاری کنگره سرداران و شهیدان را شایسته و قابل تقدیر دانست و گفت:  شهدا نور هستند و نور همیشه با مردم است و اگر ما آینده کشورمان را می‌خواهیم، باید راهمان مسیر شهیدان باشد و به لطف خداوند، نسل جوان ما با شهدا راه خود را ادامه می‌دهند.

در ادامه آرزو جعفری، بانوی هنرمند عصر جدید با حضور در ویژه برنامه "وقتی که خدا تو را در آغوش گرفت" و اجرای نمایش، فضای جبهه را یادآور شد و احساس دلتنگی مادری چشم انتظار را روایت کرد که با عشق، فرزند خود را بزرگ کرد تا آینده‌ای برای خود سازد، اما این فرزند جان داد تا آینده سرزمینش، ایران ساخته شود.

این کنگره با اجرای گروه سرود آوای مهر طاها میزبان یک شهید گمنام شد، شهیدی که با حضور خود حس دلگرمی و امنیت را ایجاد کرد، شهیدی که وجودش در جای جای برنامه احساس می‌شد، شهیدی که صدای لبیک گفتنش به گوش می‌رسید، شهید گمنامی که همه حس می‌کردیم برادرمان است.

نوجوانانی که در گروه سرود ایفای نقش می‌کردند، هر کدام همچون شهید خرازی‌ و بابایی از عشق خود به میهن می‌گفتند، نوجوانانی که ثابت کردند آینده ایران را تضمین می‌کنند و همواره تا پای جان، از آرمان‌های وطن خود دفاع می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار