معاون پارلمانی رئیس جمهور در کاشان گفت: هزار روستا به شبکه پایدار و اینترنت پرسرعت متصل شده است.
کد خبر: ۱۰۷۳۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸ 20 October 2022

سید محمد حسینی امروز در نخستین همایش بازآفرینی در روستای پنداس بخش برزک کاشان با بیان اینکه با آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون ۱۲ هزار طرح مهم اقتصادی و زیرساختی در حوزه روستایی و عشایری به بهره برداری رسیده، افزود: در این مدت ۳۰۰ هزار فرصت شغلی نیز ایجاد و ۲۰ هزار کیلومتر جاده‌های روستایی و ۱۱۷ هزار منزل روستایی احداث شده است.
وی با اشاره به اینکه پرداخت حقوق کارمندان دولت نیز در این مدت با مشکلاتی مواجه بود گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته مشکلات یک به یک حل می‌شود و این برنامه‌ها می‌تواند تلنگری برای توجه بیشتر باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر توجه بیشتر به روستا‌ها گفت: بر اساس آمار از سال‌های گذشته ۸.۶ درصد از مصوبات مربوط به روستا‌ها است که سهم کمی را شامل شده است.
حسینی گفت: روستا‌های ما باید جنبه تولیدی خود را حفظ کنند و در امر دامداری، کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی و مسائل روز توجه ویژه داشته باشند و از طرف دیگر نیز از تکنولوژی‌های جدید حوزه کشاورزی استفاده شود.

وی ضمن اشاره به تلاش گسترده وزارت جهاد کشاورزی گفت: ما با یک دهه خشکسالی روبه‌رو هستیم به نحوی که برخی دریاچه‌ها در کشور به کلی خشک شدند و بر این اساس باید الگوی کشت دقیقا رعایت شود.

حسینی به جنگ اوکراین و روسیه هم اشاره کرد و گفت: امسال هفت میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری و ذخیره شده است.

وی با بیان اینکه امروز متوسط زیرساخت‌های روستایی در کشور به طور میانگین ۹۰ درصد است گفت: ریاست جمهوری به روستا‌ها توجه ویژه داشته و برنامه‌ریزی شده تا مهاجرت معکوس رخ دهد که البته تمایل به مهاجرت نسبت به گذشته بیشتر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار