اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره تنش دمایی و کاهش دما به زیر صفر درجه سانتی‌گراد از روز سه شنبه تا روز پنجشنبه هفته جاری در استان "هشدار زرد" صادر کرد.
کد خبر: ۱۰۷۲۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱ 16 October 2022

بر این اساس کاهش نسبی دما بین پنج تا هفت درجه سانتی‌گراد و احتمال سرمازدگی برای مناطق شمال و شرق استان و ارتفاعات غربی و مناطق سردسیر و احتمال خسارت به کشاورزان وجود دارد.
در این اطلاعیه به مردم توصیه شده نسبت به حفاظت از صنعت کشاورزی، تامین سوخت و سرویس و راه اندازی وسایل حرارتی و کنترل دما و رطوبت و تهویه در مرغداری‌ها توجه لازم را داشته باشند.
بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.
همچنین هواشناسی استان در اطلاعیه‌ای دیگری اعلام کرد از اواخر وقت روز سه شنبه تا اواخر وقت روز چهارشنبه در نیمه شرقی و مناطق مرکزی استان وزش باد به نسبت شدید تا شدید همراه با گرد وخاک مجلی و کاهش دید همراه است
بر این اساس احتمال کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، افزایش شاخص کیفیت هوا، احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، احتمال آسیب به سازه‌های موقت ارتفاعات وجود دارد.
در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده است از تردد غیر ضروری در سطح شهر‌ها به ویژه افراد آسیب پذیر، و تردد و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و تابلو‌های تبلیغاتی خودداری کنند، احتیاط لازم را هنگام عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره، داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار